طرز استفاده از قرص اورژانسی + بهترین روش استفاده از قرص اورژانسی

طرز استفاده از قرص اورژانسی و بهترین روش استفاده از قرص اورژانسی

قرص اورژانسی و یا قرص “صبح روز بعد” یکی از روش های پیشگیری از بارداری است. فرزند موهبت بزرگی است که خداوند به انسان عطا می کند. اما گاه شرایط جسمانی خانم و یا موقعیت باعث می شود اقدام برای فرزند آوری به وقت دیگری موکول شود. در این مطلب می خواهیم طرز استفاده از قرص اورژانسی را معرفی کنیم. همچنین خواهیم گفت که بهترین روش استفاده از قرص اورژانسی چیست.

طرز استفاده از قرص اورژانسی دوتایی

قرص اورژانسی لوونورژسترول ۷۵ به صورت دوتایی عرضه می شود. یعنی در هر ورق از این قرص دو عدد وجود دارد. خوردن همین دو عدد در وقت مقرر باعث عدم باردرای می شود. قرص اول باید حداکثر 72 ساعت پس از نزدیکی و قرص دوم پس از 12 ساعت از خوردن قرص اول مصرف شود. طرز استفاده از قرص اورژانسی لوونوژسترول ساده است و اثر خوبی هم دارد. اما زمان خوردن قرص اول مهم ترین قسمت است. بهتر است به سرعت پس از نزدیکی قرص اول خورده شود.

درصورتی‌که کمتر از ۱۲ ساعت از رابطه‌جنسی محافظت‌نشده شما گذشته‌باشد، می‌توانید قرص اورژانسی دوتایی تنسی (۰.۷۵میلی‌گرم) را تهیه‌کنید و در دو نوبت مصرف‌کنید؛ اما اگر بیش‌از ۱۲ ساعت از مقاربت‌جنسی شما گذشته‌باشد، برای اثربخشی بیشتر باید یک قرص اورژانسی تنسی ۱.۵ تهیه و مصرف‌کنید. دقت‌کنید که قرص اورژانسی تنسی ۱.۵ تا ۷۲ ساعت پس‌از بارداری، بیشترین تاثیر ممکن را دارد و پس از ۷۲ ساعت اثربخشی آن کاهش‌ پیدا می کند. بهترین روش استفاده از قرص اورژانسی درست بعد از رابطه جنسی محافظت نشده است.  درست است که قرص اول را می توان تا 72 ساعت پس از نردیکی استفاده کرد. اما هرچه از زمان نزدیکی بگذرد اثربخشی کمتر می شود.

طرز استفاده از قرص اورژانسی و بهترین روش استفاده از قرص اورژانسی

بهترین روش استفاده از قرص اورژانسی برای موفقیت بالا

برای این که قرص های دوتایی شانس موفقیت بالایی داشته باشند قرص اول باید نهایتا تا 24 ساعت پس از نزدیکی استفاده شود. قرص دوم نیز 12 ساعت پس از مصرف قرص اول باید استفاده شود. در این صورت شانس موفقیت 99 درصد است. در مورد قرص های تکی نیز به بروشور راهنما توجه شود.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا