عوارض آمپول نوروبیون + در چه صورتی خطرآفرین است

آمپول نوروبیون

در این مطلب می خواهیم در مورد عوارض آمپول نوروبیون صحبت کنیم. البته بد نیست از همین ابتدا بدانید این آمپول یکی از بهترین مکمل های تقویتی است. اما اگر به اندازه و نادرست استفاده شود می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. درست مانند داروهای دیگر که بهتر است فقط با تجویز پزشک مصرف شود. این آمپول در کنار خواص فراوانی که می تواند داشته باشد می تواند در مواردی نیز منع مصرف داشته باشد و عوارضی ایجاد کند. در مطلب دیگری نیز در مورد خواص آمپول نوروبیون صحبت کرده ایم.

آمپول نوروبیون

برخی عوارض آمپول نوروبیون

این آمپول از داروهایی است که فروش آن در داروخانه ها بدون تجویز پزشک ممنوع است. به دلیل این که با توجه به شرایط سنی و وضعیت سلامت شما پزشک تشخیص می دهد که این آمپول و یا داروهای دیگر برایتان مفید هستند یا خیر.

در صورت حساسیت باعث خارش می شود

همان طور که گفتیم این مطلب به قصد تخریب این آمپول نوشته نشده است. فقط و فقط قصد ما این است که بدانید هیچ دارویی را نباید بدون تجویز پزشک مصرف کرد. و اگر فروش این دارو نیز بدون تجویز پزشک ممنوع است به دلیل این است که پزشک باید بگوید مصرف کنید و برایتان خوب است و یا مصرف نکنید و برایتان بد است. مثل هر داروی دیگری نوروبیون نیز ممکن است ایجاد حساسیت کند. هر کسی ممکن است به دارو یا داروهایی حساسیت نشان دهد. بدن شما ممکن است به استامینوفن و دیگری به آمپول نوروبیون حساسیت داشته باشد. از عوارض آمپول نوروبیون در صورت حساسیت زا بودن ایجاد خارش پوستی و اگزما و در موارد شدیدتر می تواند کهیر باشد.

حالت تهوع و استفراغ

شاید خود نیز بدانید که از نشانه های حساسیت نشان دادن بدن به یک دارو ممکن است تهوع و استفراغ باشد. همان طور که گفتیم هر دارویی ممکن است در یک بدن خاص ایجاد حساسیت کند. و این دارو نیز همین طور است. از دیگر عوارض آمپول نوروبیون در صورتی که بدن شما به آن حساسیت داشته باشد حالت تهوع و استفراغ است. 

حالت تهوع از عوارض آمپول نوروبیون

حالت ضعف و بی حالی

از عوارض آمپول نوروبیون در موارد خاص و بسیار کم ضعف گزارش شده است. بسیار به ندرت این مورد دیده شده است. برخی افراد پس از تزریق این آمپول البته به مدت کوتاهی حالت بی حالی و سستی را تجربه کرده اند. این مورد خطرناک نبوده و به هیچ عنوان نباید باعث نگرانی شود.

عوارض آمپول نوروبیون و منع مصرف برای بیماران کلیوی

در برخی از وب سایت ها به غلط نوشته شده است که این آمپول بسیار عالی باعث سنگ کلیه می شود. این مطلب هیچ پایه و اساس علمی ندارد. باعث ترس مردم نیز شده است. هر دارویی باید با توجه به یک وضعیت جسمی خاص تجویز شود. این دارو نیز همین طور است. بیماران کلیوی در مورد مصرف بسیاری از داروها باید احتیاط کنند. به طور مثال حتی قرص های جوشان ویتامین سی نیز برای این افراد با دیگران فرق می کند. شاید در داروخانه ها دیده باشید بر روی برخی از این داروها نوشته شده مناسب بیماران کلیوی. پس ایجاد سنگ کلیه به هیچ عنوان از عوارض آمپول نوروبیون نیست. اما اگر شما مشکل کیوی دارید و یا کلیه هایتان سنگ ساز است احتمالا نباید این آمپول را تزریق کنید و برای شما منع مصرف دارد.

کلیه

منع مصرف برای بیماران آریتمی و با مشکل قلبی

متاسفانه موارد غلط در مورد عوارض آمپول نوروبیون زیاد به چشم می خورد. یکی از آن ها نیز این است که مصرف آن باعث سکته قلبی می شود. هرگز این طور نیست و این مطالب را باور نکنید. از مواردی که این آمپول منع مصرف دارد ممکن است در برخی بیماران با سابقه مشکل قلبی و مشکلاتی نظیر آریتمی باشد. پزشک شما در این صورت تشخیص می دهد که این آمپول را می توانید مصرف کنید یا خیر.

آیا عوارض آمپول نوروبیون باید باعث شود از مصرف آن خودداری کنیم

باز هم تکرار می کنم هر دارویی باید توسط پزشک تجویز شود. این که یک دارو مناسب شما هست و مناسب فرد دیگری نیست نشان از خوب و یا بد بودن دارو ندارد. بلکه شرایط بدنی و وضعیت سلامت شما مشخص می کند مجاز به استفاده از دارویی هستید یا خیر. این آمپول یکی از بهترین هاست و خیلی زود حال آدم را جا می آورد. عوارض آمپول نوروبیون فقط در شرایط خاصی و برای برخی ایجاد می شود. این موضوع نباید باعث شود از مصرف آن پرهیز کنید. اگر پزشک به شما تزریق آن را توصیه کرده و یا برایتان مجاز می داند می توانید بدون نگرانی استفاده کنید. این مطلب تنها به دلیل نوشته شد که بدانید اگر بدون تجویز پزشک دارویی را مصرف کنید ممکن است خطرساز شود.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا