علائم مصرف گل + رایج ترین علائم اعتیاد به گل

در این مطلب با علائم مصرف گل آشنا خواهید شد. با دانستن علائم اعتیاد به گل می توانید توجه بهتر و موثر تری نسبت به اطرافیان خود داشته باشید. این ماده مخدر به عنوان ماده ای بی خطر به فروش می رسد. اما اصلا این طور نیست و می تواند تاثیرات بسیار بدی در جسم و روان فرد داشته باشد. نشانه های اعتیاد به گل حتی از روزهای اول مصرف نیز نمود پیدا می کنند.

علائم مصرف گل - روانی

ماده گل تاثیرات جبران ناپذیری بر روح و روان فرد می گذارد. اگر مصرف آن ادامه پیدا کند این تاثیرات می توانند به عادت تبدیل شوند و در فرد نهادینه شوند.

عدم تمرکز و حواس پرتی

پس از مصرف ماده مضر گل فرد حس می کند در دنیای دیگری زندگی می کند. پس دیگر تمرکزی بر روی دنیای واقعی ندارد. گویی در خواب زندگی می کند. نمی تواند درک درستی از رویدادها و اتفاقات اطرافش داشته باشد. به همین خاطر حواس پرتی پیدا می کند. یکی از اولین علائم مصرف گل حواس پرتی است. عدم تمرکز و بی حواسی های زیاد می تواند از علائم اعتیاد به گل باشد. فردی که زیاد این ماده را مصرف می کند هیچ تمرکزی ندارد. نمی تواند در یک دوره آموزشی شرکت کند. نمی تواند درس بخواند. حتی در دیدن فیلم مشکل پیدا می کند و نمی داند تا به حال چه اتفاقاتی افتاده است. 

از علائم مصرف گل تمرکز نداشتن و حواس پرتی است

فراموشی

از اولین نشانه های مصرف گل حواس پرتی و فراموشی است. فرد دلیلی نمی بیند چیزی را به خاطر بسپرد. همه اتفاقات در یک مه و یا در یک خواب هستند. اول از همه فراموشی های لحظه ای پیدا می کند. اما در ادامه و با تشدید مصرف این فراموشی ها شدید تر می شوند. فراموشی های زیاد (حتی فراموش کردن اتفاقات خیلی مهم) یکی از علائم اعتیاد به گل است. اگر یکی از اطرفیانتان دوستان نابابی دارد حواستان به او باشد. فراموشی به خصوص فراموشی های که هر روز بیشتر می شوند یکی از علائم مصرف گل است.

جملات بی ربط و استفاده نادرست از کلمات

مواد مخدر تاثیر جبران ناپذیری بر مغز می گذارند. از علائم مصرف گل و خیلی از مواد مخدر دیگر اختلال در گفتار است. این موضوع بدین خاطر است که بخشی از مغز آسیب دیده است. فرد نمی تواند جملات را به درستی بگوید. ممکن است سرعت او در صحبت کردن کمتر از پیش شود. استفاده از جملات بسیار غلط و با اشتباهات دستوری زیاد از علائم مصرف گل است. این موارد باید جدی گرفته شوند. هر چه زودتر بیماری پیدا شود و درمان شروع شود موفقیت راحت تر خواهد بود.

از علائم اعتیاد به گل پرت و پلا حرف زدن است

لذت از انزوا از نشانه های اعتیاد به گل است

افرادی که به سراغ مواد مخدر می روند معمولاً افسرده هستند. این افراد گمان می کنند پس از مصرف مخدر به یکباره همه چیز خوب می شود. اما این طور نیست. اعتیاد تازه شروع یک بیماری است و وضعیت فرد و حتی اطرافیانش را بدتر می کند. میل به انزوا و تنهایی از علائم مصرف گل است. فرد مصرف کننده دوست دارد تنها باشد. او از جمع فراری است. هر چه مصرف او بیشتر می شود میل او به بودن در جمع های شلوغ کمتر می شود. یکی از علائم اعتیاد به گل این است که فرد دوست دارد همیشه در اتاقش باشد. او به تدریج حتی از نزدیک ترین اعضای خانواده اش هم جدا می شود.

منزوی بودن از علائم مصرف گل است

بی قراری مداوم

بسیاری از مواد مخدر باعث می شوند فرد آرام و قرارش را از دست بدهد. گل نیز یکی از آن هاست. از علائم مصرف گل می توان به بی قراری اشاره کرد. هر چه فرد بیشتر مصرف می کند این بی قراری ها بیشتر می شوند. تکان دادن های زیاد پا، خوردن ناخن، کندن پوست لب و… به دلیل این حس ناآرامی است. تداوم این بی قراری می تواند از علائم اعتیاد به گل و مصرف زیاد آن باشد.

خنده های بی دلیل و بی مورد

افراد معتاد و مصرف کننده درک دیگری از گفتار دیگران دارند. آن ها هر اتفاقی را جور دیگر می بینند. به همین خاطر عکس العملشان عجیب و غریب است. از اولین علائم مصرف گل خنده های الکی است. فرد به ترک روی دیوار می خندد. با یک جوک مسخره قهقهه سر می دهد. بیشتر شدن این خنده ها می تواند از نشانه های اعتیاد به گل باشد.

خنده زیاد از نشانه های اعتیاد به گل است

علائم اعتیاد به گل - جسمانی

مصرف مواد مخدر عملکرد بسیاری از قسمت های بدن را مختل می کند. علاوه بر تاثیرات روانی باعث مشکلات جسمی نیز می شوند. برخی از این اثرات شدید تر هستند.

قرمز شدن چشم ها

یکی از قسمت های حساس بدن ناحیه چشم ها و سیستم بینایی است. این قسمت پس از مصرف مواد مخدر زودتر از دیگر قسمت ها آسیب می بیند. قرمز شدن چشم ها می تواند از علائم مصرف گل و یا دیگر مواد مخدر باشد. بسیاری از مواد مخدر چنین عارضه ای در فرد ایجاد می کنند. یکی از علائم اعتیاد به گل و دیگر مواد هم خانواده اش مثل حشیش و ماری جوانا همین قرمز شدن چشم هاست.

از علائم اعتیاد به گل قرمزی چشم است

اختلال حرکتی

کسی که به سراغ این مواد می رود آسیب های بدی به خودش می زند. یکی از این آسیب ها این است که حرکات بدنش دچار مشکل می شود. از علائم اعتیاد به گل و بسیاری مواد مخدر می توان به عدم توانایی حتی در گرفتن درست یک قاشق اشاره کرد. فرد مصرف کننده نمی تواند حتی خوب راه برود. او تلو تلو می خورد و گاها بر زمین می افتد. شروع این اختلالات حرکتی از اولین نشانه های مصرف گل است. اگر زود باخبر شوید می توانید اطرافیانتان را از این دام نجات بدهید.

ضعیف شدن سیستم ایمنی

سیستم ایمنی با افزایش مصرف گل هر روز ضعیف و ضعیف تر می شود. به صورتی که فرد معتاد هر روز مریض و بیمار است. حتی یک سرماخوردگی نیز در او شدید است و به این زودی ها خوب نمی شود. ضعیف شدن ایمنی بدن از علائم مصرف گل و اعتیاد به آن است. اما می تواند به دلایل دیگر هم باشد. پس برای این که به فردی گمانه زنی کنیم باید نشانه های دیگر را هم بررسی کنیم.

افزایش ضربان قلب

قلب نیز از اندام هایی است که حساس است. مصرف مواد مخدر روی سیستم قلب و عروق هم اثر می گذارند. از نشانه های مصرف گل و دیگر مواد هم خانواده مثل حشیش و ماری جوانا تپش قلب های زیاد است. در ابتدا این تپش ها همیشگی نیستند. به یکباره ایجاد می شوند و سپس از بین می روند. پس از افزایش مصرف ضربان قلب کلاً بالاتر می رود. بالا بودن همیشگی این ضربان ها به خصوص در کنار مشاهده نشانه های دیگر می تواند از علائم اعتیاد به گل باشد.

تپش قلب از علائم مصرف گل است

خشکی دهان و گلو و تشنگی زیاد

افزایش نوشیدن آب به صورت غیر عادی می تواند از نشانه های مصرف گل باشد. این عطش با تشدید مصرف بیشتر هم می شود. به صورتی که فرد به صورت مداوم احساس خشکی در ناحیه گلو دارد. این خشکی زیاد ممکن است سبب سرفه های خشک هم بشود. عطش شدید و خشکی بیش از حد گلو و حلق می تواند از علائم اعتیاد به گل باشد.

مشکلات تنفسی، نفس نفس زدن

مصرف گل، این ماده خانمان سوز باعث مشکلات تنفسی می شود. از نشانه های مصرف گل شروع این نفس نفس زدن هاست. فرد گاه فکر می کند آسم پیدا کرده است. اما همه این ها به خاطر این است که گل می کشد.

استشمام بویی شبیه به گیاه سوخته

یکی از مهم ترین نشانه های اعتیاد به گل این است که دائما از لباس و بدن فرد بودیی شببه به گیاهان دارویی می شنوید. این بو مثل بوی علف سوخته و یا برگ آتش گرفته است. این نشانه را جدی بگیرید. اگر ادامه پیدا کند اعتیاد فرد بیشتر می شود و شاید ترک کردن برایش سخت شود.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا