نا منظم شدن پریود بعد از اقدام به بارداری به چه دلیل است؟

نامنظم شدن پریود بعد از اقدام به بارداری

در این مطلب کمی در مورد نا منظم شدن پریود بعد از اقدام به بارداری و دوره اقدام صحبت خواهیم کرد. پریود یک موضوع مهم برای بانوان است. نظم در پریود و مرتب بودن آن یکی از نشانه های باروری است. البته بارور شدن و باور بودن به موارد دیگری هم بستگی دارد. اما پریود یکی از مهم ترین هاست. معمولا اگر پریود منظم ندارید پزشک ممکن است به مشکلاتی مثل تنبلی تخمدان و… شک کند. اما اگر همه چیز هم خوب باشد بعد از اقدام جدی به بارداری ممکن است متوجه بی نظمی هایی در پریودی شوید. 

برخی دلایل نا منظم شدن پریود بعد از اقدام

در دوره اقدام باید به مواردی که تاثیر زیاد و نقش کلیدی در باروری دارند دقت داشته باشید. اما گاها موارد ساده ای که نگران کننده هم نیستند باعث بر هم خوردن این نظم می شوند.

نا منظم شدن پریود بعد از اقدام به بارداری

تا به حال از روش های پیشگیری استفاده کرده اید

برای جلوگیری از باردار شدن روش های زیادی وجود دارند. استفاده از کاندوم، قرص های ضد بارداری و… برخی از این روش ها هستند. به طور مثال زمانی که از کاندوم استفاده می کنید مایع منی وارد بدن شما نمی شود. درست است که دخول صورت می گیرد اما  این دخول فقط ایجاد لذت می کند. جدید بودن مایع منی برای بدن زن می تواند باعث نا منظم شدن پریود بعد از اقدام به بارداری و در حین اقدام شود. ممکن است سیکل شما کمی به جلو یا عقب برود. این نامنظمی ممکن است فقط در ماه های اول باشد و ماه های بعد دوباره بدن شما منظم شود و در زمان مقرر پریود شوید. در روش های دیگر مثل قرص نیز ممکن است بعد از اقدام این بی نظمی ها دیده شود. خیلی نگران کننده نیست. اما اگر پریود بیش از سه تا چهار روز عقب افتاد بهتر است توسط پزشک معاینه شوید.

دخول عمیق تر در زمان اقدام

اگر از ترس باردار شدن پیش از این دخول سطحی تر داشته اید ممکن است دچار نامنظم شدن پریود بعد از اقدام شوید. چرا که حجم مایع منی که از بدن زن بیرون می رفته زیاد بوده است. بعد از اقدام مایع منی در انتهای واژن تخلیه می شود. به خاطر این که شانس بارداری بیشتر شود. 

استرس زمان اقدام

وقتی برای فرزند دار شدن اقدام می کنید ممکن است بیش از حد به پریود شدن یا نشدن فکر کنید. تجربه به صورت علمی و آزمایشگاهی ثابت کرده است که استرس بر روی تمامی هورمون های جنسی اثر می گذارد. فکر کردن زیاد به باردار شدن یا نشدن و ترس از نازایی پروسه بارداری و پریودی را بر هم می زند. یکی از اصلی ترین دلایل نا منظم شدن پریود بعد از اقدام همین موضوع است.

رحم در حال آماده شدن است

بعضی از زنان قدیمی نا منظم شدن پریود بعد از اقدام به بارداری را خوب می دانستند. آن ها می گفتند که پس از این که این نظم به هم می ریزد به زودی بارداری رخ می دهد. آن ها می گفتند وقتی خانمی این طور می شود یعنی به زودی باردار می شود. این موضوع از نظر علمی ثابت نشده است. اما یکی از دلایل نامنظمی ها این است که رحم شما دارد خودش را آماده می کند تا بتواند موجودی را در خود بپروراند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا