بهترین زمان استفاده از بی بی چک های مختلف

بهترین زمان استفاده از بی بی چک

هر زوجی دوست دارند پس از اقدام به فرزند آوری زودتر متوجه بارداری شوند. در این مطلب می خواهیم بهترین زمان استفاده از بی بی چک ها را بررسی کنیم. تست هایی کخ بسیاری از خانم ها در زمان اقدام از آن ها بارها و بارها استفاده می کنند. تست هایی که دقت خوبی دارند و می توانند در خانه به شما بگویند که باردار هستید یا خیر.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک ها

تست های بارداری در مدل های مختلفی وجود دارند. مدل های نواری، کاستی، خودکاری یا میداستریم برخی از این مدل ها هستند. مدل های خودکاری و کاستی متداول تر هستند. با توجه به این که تست شما از چه مدلی است زمانی که بارداری را تشخیص می دهد متفاوت خواهد. بهترین زمان استفاده از بی بی چک با توجه به مدل و متریال ساخت معمولاً بر روی جعبه آن نوشته شده است.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک های مختلف

بهترین زمان استفاده از بی بی چک کاستی

یک مدل ساده، کاربردی ارزان قیمت همین مدل های کاستی هستند. همان طور که مشخص است یک کاست مستطیل شکل هستند. یک قسمت برای ریختن نمونه ادرار دارند. به همراه یک قطره چکان عرضه می شوند. نمونه ادرار در قسمت مشخص ریخته می شود. پس از پنج دقیقه از ترکیبات ادرار متوجه می شوند که بارداری اتفاق افتاده است یا خیر. معمولا بهترین زمان استفاده از بی بی چک کاستی طبق ادعای تولید کننده 10 تا 14 روز بعد از تاخیر در پریود است. البته معمولا پس از 5 روز تا یک هفته نیز نتیجه می دهند. در موارد نادر دیده شده است که حتی روز اقدام نیز بارداری را مشخص کرده اند. 

بهترین زمان استفاده از بی بی چک کاستی

از مدل های نواری چه زمانی استفاده کنیم

این تست ها یک نوار باریک هستند. به صورت عمودی در نمونه ادرار قرار می گیرند. پس از این که ادرار از کاغذ بالا رفت و کاغذ خیس شد باید از نمونه ادرار خارج شوند. برای جواب دهی و در مدت انتظار باید به صورت افقی و صاف روی زمین قرار بگیرند. دقت آن ها شبیه به کاستی است. یعنی بهتر است حداقل یک هفته پس از تاخیر استفاده شوند. زودتر هم ممکن است جواب بدهند. اما برای اطمینان بهتر است تا این مدت صبر کرد.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک خودکاری

بسیاری از مدل های خودکاری حتی یک هفته بعد از پریود نیز می توانند بارداری را تشخیص دهند. بهترین زمان استفاده از بی بی چک خودکاری برای این که حتی لقاح دیر انجام شده نیز تشخیص داده شود روز اقدام یا فردای آن است. اما اگر از مدل های دقیق استفاده می کنید می توانید زودتر نیز از آن ها جواب بگیرید. امیدوارم جواب باب میلتان باشد و اگر قصد فرزند دار شدن دارید به زودی دامنتان سبز شود.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک خودکاری

چرا بعضی خانم ها زودتر از پریود جواب می گیرند

بهتر است بدانید حتی اسپرم باید مسیر طولانی را طی کند تا خودش را به تخمک برساند. از آن گذشته اگر تخمک آزاد نشده باشد باید مدتی هم انتظار بکشد. خود پروسه بارور شدن تخمک نیز ممکن است چندین روز طول بکشد. پس حتی اگر اقدام شما موفق باشد لقاح چند روز بعدتر انجام می شود. دلیل این که تست بعضی خانم ها زودتر مثبت می شود این است که لقاح آن ها زود انجام شده است. اما برای فرد دیگر و خانم دیگر ممکن است این لقاح دیر تر انجام شود. توجه کنید که لقاح دیر یا زود هیچ تاثیری در کیفیت باروری ندارد. به هیچ عنوان بدن خود را با دیگری مقایسه نکنید. تست زدن زودتر از موعد نیز هرگز توصیه نمی شود. بهتر است از همین الان صبوری کردن را یاد بگیرید. بهترین زمان استفاده از بی بی چک این است که به یکباره به یاد بیاورید چند روزی از موعدتان گذشته اما هنوز پریود نشده اید. امیدوارم اگر در طلب فرزند هستید بیش از این منتظر نمانید و خیلی زود یک تست مثبت را ببینید.

بهترین زمان استفاده از بی بی چک

چرا نباید در تست زدن عجله کنیم

بهتر است ذهن خود را به باردار شدن معطوف نکنید. سعی کنید حواستان را به چیز دیگر و کار دیگری معطوف کنید. اصلا روزها را نشمرید و منتظر نشوید که به روز موعد برسید. بسیاری خانم ها پس از اقدام تا روز پریودی را آن قدر فکر و خیال می کنند که این روزها برایشان به مانند یک قرن می گذرد. استرس تاثیر بدی بر بارداری دارد. اگر بیخیال باشید شانس بارداری شما بیشتر خواهد بود. حتما شنیده اید که می گویند فلانی دقیقا همان ماهی که منتظر نبود و انتظار نداشت باردار شد. از آن گذشته وقتی زود تست می زنید ممکن است هورمون بارداری آن قدر نشده باشد که قابل تشخیص باشید. آن زمان با یک بی بی چک هاله دار شک بر انگیز رو به رو می شوید. برخی علما می گویند مثبت و برخی می گویند منفی است! آن وقت اعصابتان بیش از همه ایام به هم می ریزد. صبر داشته باشید. به موقعش اتفاق خواهد افتاد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا