عوارض قرص منیزیم چیست و چه کسانی نباید قرص منیزیم بخورند؟

عوارض قرص منیزیم

می خواهیم بدانیم عوارض قرص منیزیم چیست و در چه شرایطی ممکن است آن را تجربه کنیم. خواهیم گفت که موارد منع مصرف قرص منیزیم چیست. این دارو و یا مکمل دارویی در چه صورتی نباید مورد استفاده قرار بگیرد. و چه کسانی نباید قرص منیزیم بخورند یا نباید خودسرانه آن را استفاده کنند.

در چه صورت عوارض قرص منیزیم را تجربه می کنیم

اگر بیماری زمینه ای دارید هیچ دارویی را نباید خودسرانه استفاده کنید. اگر داروهایی مثل قرص قلب و داروهای دیابت می خورید قبل از استفاده از هر قرصی و دارویی باید با پزشک مشورت کنید. چرا که می تواند سبب تداخلات دارویی و مشکلات بعدی آن شود. همچنین اگر مشکلات گوارشی دارید نباید داروها را با معده خالی استفاده کنید.

عوارض قرص منیزیم

برخی عوارض قرص منیزیم

برای کسانی که بیماری زمینه ای ندارند و داروی خاصی استفاده نمی کنند احتمال مشاهده عوارض قرص منیزیم نزدیک به صفر است. اما به ندرت و با احتمال زیر 5 درصد ممکن است برخی از موارد زیر را تجربه کنید.

نرم شدن مدفوع

این دارو مخصوصا اگر تازه شروع به استفاده کرده اید ممکن است سبب نرم شدن مدفوع شود. این موضوع خیلی نگران کننده نیست. با کمی تغییر در تغذیه می توانید این موضوع را نیز از بین ببرید. به طور مثال خوردن موز باعث می شود که حتی اسهال درمان شود. اگر نرمی مدفوع شما را آزار می دهد می توانید از موز، سیب و میوه های فیبر دار بیشتری استفاده کنید.

اسهال و بیرون روی زیاد

بسیار به ندرت پیش می آید که این دارو و یا مکمل دارویی سبب مشکلاتی مثل اسهال شود. ممکن است کمی بیرون روی بیشتری داشته باشید. اگر این طور است خوراکی های فیبر دار بیشتر استفاده کنید. مصرف سنجد نیز باعث رفع مشکل خواهد شد.

عوارض قرص منیزیم | اسهال

معده درد

این دارو به خصوص اگر با معده خالی استفاده شود ممکن است باعث درد معده شود. همچنین ممکن است سبب ترش کردن (افزایش اسید معده) و درد ناشی از آن شود. به همین خاطر بهتر است برای جلوگیری از این موضوع دارو را با وعده غذایی استفاده کنید. بهترین زمان مصرف قرص منیزیم پس از ناهار و یا در بین ناهار است. همچنین تا 40 دقیقه پس از آن چای، قهوه و خوراکی های کافئین دار مصرف نکنید.

موارد منع مصرف قرص منیزیم

  • اگر داروهای ادرار آور استفاده می کنید استفاده از منیزیم می تواند سبب تداخل دارویی شود.
  • این دارو می تواند باعث اختلال دارویی با برخی آنتی بیوتیک ها شود. 
  • اگر داروهای قلبی استفاده می کنید در مورد مصرف منیزیم با پزشک مشورت کنید.
  • اگر داروهای دیابتی می خورید باید با پزشک مشورت کنید تا پزشک نحوه مصرف را تایید کند.
  • در صورت مصرف داروهای بیماری های خاص مثل سرع، ام اس، سرطان و… نوع دارو را به پزشک بگویید تا نحوه و دز مجاز منیزیم را به شما بگوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا