قرص لوراتادین و شربت آن + همه چیز در مورد قرص لوراتادین و موارد مصرف

موارد مصرف قرص لوراتادین چیست

قرص لوراتادین یکی از قرصهایی است که برای کاهش علائم حساسیت و آلرژی استفاده می شود. در این مطلب می خواهیم موارد مصرف قرص لوراتادین را بدانیم. همچنین فواید قرص لوراتادین برای درمان و کنترل بیماری ها را خواهیم دانست. این دارو با مسدود کردن هیستامین می تواند علائم آلرژیک را کنترل نماید.

موارد مصرف قرص لوراتادین

همان طور که گفتیم این دارو در گروه داروهای کنترل آلرژی و آنتی هیستامینهاست. معمولاً برای کاهش و کنترل موارد زیر تجویز می شود.

کاهش و یا کنترل عطسه های آلرژیک

کسانی که حساسیت فصلی دارند به خوبی این دارو را می شناسند. یکی از موارد مصرف قرص لوراتادین کنترل عطسه های آلرژیک است. اگر در فصل بهار، پاییز و یا هر فصل دیگری دچار عطسه های خسته کننده می شوید این دارو به کارتان می آید. خوردن یک قرص لوراتادین تا چندین ساعت و یا حتی تا کل روز شما را از شر این عطسه های آزار دهنده راحت می کند.

قرص لوراتادین برای حساسیت فصلی استفاده می شود

درمان و کنترل آبریزش بینی

یکی دیگر از موارد مصرف قرص لوراتادین درمان آبریزش بینی است. اگر به دلیل سرماخوردگی و یا موارد دیگر دچار آبریزش بینی شده اید ممکن است پزشک به شما این دارو را تجویز نماید. بدیهی است که میزان مصرف به تشخیص پزشک بستگی دارد.

درمان گرفتگی بینی

اگر بینی تان گرفته و نمی توانید به خوبی تنفس کنید ممکن است پزشک از شما بخواهد در طول روز یک یا چند بار این دارو را مورد استفاده قرار دهید. 

قرص لوراتادین برای درمان خارش چشم

یکی از مهم ترین موارد مصرف قرص لوراتادین درمان مشکلاتی مثل خارش چشم است. بسیاری از دلایل خارش چشم حساسیت غذایی و… است. بنابراین این دارو به خوبی می تواند این مشکل را از بین ببرد.

درمان خارش چشم از موارد مصرف قرص لوراتادین است

درمان کهیر از موارد مصرف قرص لوراتین است

شاید جالب باشد بدانید که این دارو برای درمان کهیرهای پوستی نیز تجویز می شود. بله یکی از مواردی که باعث کهیرهای پوستی می شود حساسیت است. و قرص لوراتادین به خوبی می تواند این کهیر ها را از بین ببرد و جلوی بیشتر شدنشان را بگیرد.

قرص لوراتادین برای سینوزیت

این دارو برای کاهش و درمان مشکلات سینوزیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان خارش پوستی با قرص لوراتادین

اگر به خاطر خارش های پوستی به پزشک مراجعه کرده باشید ممکن است این دارو برای شما تجویز شود. قرص لوراتادین می تواند خارش هر نقطه ای از پوست را آرام کند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا