بیوگرافی شهاب حسینی و خانواده و فعالیت های هنری اش

بیوگرافی شهاب حسینی

با بیوگرافی شهاب حسینی در این مطلب همراه شما خواهیم بود. یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی که در کارش بسیار حرفه ای است. بیوگرافی شهاب حسینی پر است از افتخارات و این نشان دهنده موفقیت این بازیگر آقا در کارش است. بازیگری محبوب که طرفداران بسیاری دارد. علاقه مندان شهاب حسینی بسیارند. کسانی که هر روز فعالیت هایش و شرح حالش را بررسی می کنند. کسانی که منتظرند تا او در نقشی جدید ظاهر شود.

شهاب حسینی از بی حاشیه ترین بازیگران و ستاره های ایرانی

رفتار حرفه ای شهاب حسینی باعث شده تا همیشه همه چیز به نفع او باشد. او هرگز کاری نکرده تا رسانه ها برای او شایعه سازی هایی انجام دهند. از ستاره هایی است که زندگی شخصی اش را هرگز در بوق و کرنا نکرده است. او آرام می رود و آرام می آید. همیشه نیز خوش درخشیده است. از محبوب ترین بازیگران مرد ایرانی است. امیدواریم همیشه نیز سلامت باشد و بدرخشد.

عکس شهاب حسینی - بیوگرافی شهاب حسینی

بیوگرافی شهاب حسینی - تولد

شهاب حسینی متولد 14 بهمن ماه 1352 است. در شهر تهران متولد شده است. اما اصالتش به شهر تنکابن باز می گردد. اولین فرزند خانواده است. همچنین یک برادر و دو خواهر هم دارد. پدرش فرهنگی بوده است و از دبیران آموزش و پرورش بوده است. پدر شهاب حسینی کتاب هایی را نیز تالیف کرده است. او در خانواده ای فرهنگی بزرگ شده و خانواده اش به تربیت درست و ادب بسیار اهمیت می دادند. احترام به دیگران و خانواده برای همه شان مهم بود. عکسی از او و تغیراتش را از دوران کودکی می بینیم.

عکس بچگی شهاب حسینی

نقل مکان به خرم آباد

مادر شهاب حسینی امدادگر بود. به خاطر شغل مادر مدتی به خرم آباد رفتند. چند سالی نیز در آنجا زندگی کردند. زندگی در این شهر جنوبی نیز برایشان پر از تجربه بود. در این مدت شهاب حسینی از بستگان دور شده بود. همچنین کشور در شرایط جنگ بود. همه این ها شهاب حسینی را از یک پسر بازیگوش به پسری آرام تبدیل کرد.

شهاب حسینی چطور وارد بازیگری شد

او از سال 1371 به تمرین بازیگری پرداخت. از همان سال ها تصمیم گرفته بود تا به این حرفه وارد شود. تمرینات مختلف انجام می داد. تا این که در کلاس های استاد سمندریان نیز شرکت کرد. گذراندن دوره بازیگری زیر نظر استاد سمندریان به او چیزهای زیادی آموخت. او خود را مدیون حمید سمندریان می داند. کسی که فوت و فن بازیگری را به بسیاری از بازیگران آموخته است. 

شروع بازیگری از سال 1374

کار بازیگری را با مثل خیلی دیگر از هنرپیشه ها با تئاتر شروع کرد. سال 1374 تئاتر را شروع کرد و در نمایش های زیادی به ایفای نقش پرداخت. از سال 1377 نیز به عنوان گوینده رادیو به فعالیت پرداخت. کم کم به برنامه های بیشتری وارد شد و فعالیتش را گسترده تر کرد.

اولین همسر شهاب حسینی - پریچهر قنبری

شهاب حسینی خیلی زود ازدواج کرد. زمانی که تنها 22 ساله بود با خانم پرچهر قنبری ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. هشت سال پس از ازدواجش با خانم پریچهر قنبری بچه دار شدند. فرزند اولشان که محمد امین نام دارد در سال 1382 به دنیا آمده است. فرزند دوم شهاب حسینی هم امیر علی است که در سال 1390 به دنیا آمده است.

اولین زن شهاب حسینی

دومین همسر شهاب حسینی - ساناز ارجمند

شهاب حسینی از سال 1399 همه عکس هایش را با خانم پرچهر قنبری پاک کرد. از آن زمان شایعاتی شنیده شد در این باره که شهاب حسینی از پریچهر قنبری جدا شده است. چند سال بعد یعنی در سال 1401 و در زمان اکران فیلم شین با ساناز ارجمند ظاهر شد. در آنجا تایید کرد که با این خانم ازدواج کرده است. آشنایی شهاب حسینی با ساناز ارجمند در برنامه همرفیق بود. ساناز ارجمند در آنجا عکاسی می کرده است. پس از این که با یکدیگر ازدواج کردند ساناز ارجمند در شرکت سون اسکای شهاب حسینی استخدام شد.

دومین همسر شهاب حسینی ساناز ارجمند

بیوگرافی شهاب حسینی - تحصیل در رشته روانشناسی

شهاب حسینی دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تهران بود. دو سال روانشناسی خواند. اما به خاطر این که می خواست نزد عمویش به کانادا برود از تحصیل در این رشته انصراف داد. او می خواست به کانادا برود اما به خدمت سربازی نرفته بود. به همین خاطر وارد خدمت سربازی شد. پس از مدتی خدمت دچار مشکل خونریزی معده شد. همین باعث شد تا از ادامه خدمت سربازی هم معاف شود. 

راه اندازی کافه هنر

او کافه هنر را نیز راه اندازی کرد. برادرش مهدی در این کار به او کمک کرده است. او این کافه را راه انداخت تا در آنجا با دوستانش و هوادارانش معاشرت کند. این کافه فضایی بسیار گرم و صمیمی دارد.

تلاش برای رفع ممنوع الکاری بهروز وثوقی

هدف از نوشتن بیوگرافی شهاب حسینی این است که با شخصیت وی نیز آشنا شوید. او فردی دلسوز است. کمک های زیادی برای همکارانش کرده و می کند. او در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی نامه ای نوشت و خواستار ممنوع الکاری بهروز وثوقی در ایران شد. او با بهروز وثوقی از نزدیک دیدار داشت. پس از این گفت او مردی بسیار محترم و شریف است. همچنین گفت بسیار والاتر از آن است که تا به حال می شناخته است.

برنامه اکسیژن او را معروف کرد

او مجری برنامه ای به نام اکسیژن بود. این برنامه بسیار دیده شد و شهاب حسینی را معروف کرد. برای خود شهاب حسینی نیز بسیار جالب بود که مردم این قدر با او و برنامه اش ارتباط برقرار می کنند. اجرای زیبا و هیجان انگیز شهاب حسینی برنامه اکسیژن را به برنامه پر مخاطب تبدیل کرده بود.

عکس شهاب حسینی در برنامه اکسیژن

مجری گری برنامه نیمرخ در سال 1378

یکی از برنامه های تلوزیونی که در دهه 1370 ساخته شد نیمرخ بود. نیمرخ بسیار بسیاد دیده شد. حتی پس از آن نیز بارها و بارها تکرار شده است. شهاب حسینی مجری این برنامه بوده است. و به طبع دیده شدن در یک برنامه پر مخاطب باعث بیشتر شناخته شدن او توسط مردم شد.

سریال پلیس جوان در سال 1380

شهاب حسینی در سریالی به نام پلیس جوان بازی کرد. این سریال نیز بسیار دیده شد. مردم این سریال را دوست داشتند و جزو پر بیننده ترین سریالها شد. شهاب حسینی نقش پسری جوان را بازی می کرد که با مادرش زندگی می کند. پسری که به مادرش احترام فراوان می گذاشت و شخصیتی دوست داشتنی شد. شهاب حسینی و میترا حجار از بازیگران این سریال بودند. هر دو نیز با این سریال بسیار معروف شدند.

عکس شهاب حسینی در سریال پلیس جوان

فیلم سینمایی رخساره در سال 1380

در سال 1380 فیلمی به نام رخساره به کارگردانی امیر قویدل ساخته شد. فیلمی که در پنجمین و ششمین جشن سینما نیز شرکت کرده است. شهاب حسینی در این فیلم سینمایی نقش پسری به نام “ماهان” را بازی کرده است. این فیلم موضوعی جدید و خاص داشت. همین هم باعث شد تا خیلی ها به این فیلم توجه ویژه داشته باشند. شهاب حسینی نیز در این فیلم خیلی خوب دیده شد.

بیوگرافی شهاب حسینی - فیلم سینمایی رخساره

بازیگری در فیلم سینمایی واکنش پنجم سال 1381

خانم تهمینه میلانی از برترین کارگردانان زن ایرانی است. او فیلم های سینمایی فراوانی را ساخته است. فیلم هایی که همگی جزو بهترین فیلم ها بوده اند. او در این فیلم ها سعی کرده مشکلات زنان را بیشتر نشان دهد. فیلم سینمایی واکنش پنجم نیز از ساخته های خانم تهمینه میلانی بود. این فیلم در سال 1381 ساخته شد. در سال 1382 نیز روی پرده سینما رفت. نیکی کریمی نقش اصلی این فیلم را بازی می کند. جمشید هاشم پور، گوهر خیر اندیش، محمدرضا شریفی نیا، شهاب حسینی و… از بازیگران این فیلم بودند. شهاب حسینی نقش برادر شوهر نیکی کریمی را بازی کرد. با این که شهاب حسینی در این فیلم نقش اصلی را نداشت اما مردم او را می شناختند و هر بار نیز بیشتر دوستش داشتند.

بیوگرافی شهاب حسینی و عکس او در واکنش پنجم

سریال تب سرد در سال 1383

در سال 1383 شهاب حسینی در سریال تب سرد بازی کرد. او و کامبیز دیرباز از بازیگران اصلی این مجموعه بودند. سریالی که باز هم دیده شد و مردم بسیار دوستش داشتند. این بار حضور شهاب حسینی باعث شد تا مردم به استعادش بیشتر پی ببرد. پس از این به تدریج شاهد حضور شهاب حسینی در مجموعه ها و فیلم هایی بسیار حرفه ای بودیم. شهاب حسینی خودش را ثابت کرده بود و مردم او را جزو بهترین بازیگران مرد ایران می دانستند.

عکس شهاب حسینی در تب سرد - بیوگرافی شهاب حسینی

بازی در سریال رقص پرواز سال 1383

سریال رقض پرواز جزو بهترین سریال هایی است که تا به حال از تلوزیون ایران پخش شده است. موضوع این سریال زندگی پزشکی است که در دوران جنگ زندگی می کند. پزشکی که نقش او را آقای مهدی هاشمی بازی می کند. شهاب حسینی نیز در این داستان نقش پزشکی به نام مولایی را بازی می کند. آشنایی او با یک پزشک دیگر داستانی دیدنی را ایجاد می کند. شهاب حسینی در این سریال بسیار بسیار خوش درخشیده است. همین درخشش ها بیوگرافی شهاب حسینی را خواندنی تر کرده است. کسی که در هر بار کار جدیدش بهتر از پیش ظاهر شده است.

بیوگرافی شهاب حسینی - رقص پرواز

بازیگری متفاوت در فیلم سینمایی سوپر استار 1387

سوپر استار جزو بهترین فیلم های سینمایی شهاب حسینی است. او در این فیلم نقشی جالب را دارد. بازیگری جنجالی و خاص و پر از احساس او در این فیلم او را بسیار مشهور و معروف کرد. در این فیلم او نقش یک هنرپیشه را بازی می کند که بسیار مغرور است. او در یک اتفاق خاص متحول می شود. نویسنده و کارگردان این فیلم خانم تهمینه میلانی بود. فیلمی که محصول سال 1387 است. 

بیوگرافی شهاب حسینی - عکس شهاب حسینی در سوپر استار

فیلم سینمایی دل شکسته سال 1387

در این سال ها شهاب حسینی نشان داد تا استعداد بازی در هر نقشی را دارد. او بارها و بارها شخصیت آدم های مختلف را بازی کرده است. شخصیت مثبت، منفی، بی دین و مذهبی و… همه و همه که هر کدام به نوع خود بسیار جذاب بوده اند. در سال 1387 شهاب حسینی در فیلمی به نام دل شکسته ظاهر شد. او در این فیلم نقش پسری مذهبی را بازی کرد که با مادرش زندگی می کرد. او فرزند شهید بود. در دانشگاه با خانمی آشنا شد که از نظر اعتقادی با او تفاوت های بسیار داشت. این آشنایی تغییرات زیادی را هم در او و هم در این خانم ایجاد کرد.  کارگردان این فیلم سینمایی علی روئین تن بود.

عکس شهاب حسینی در دل شکسته - بیوگرافی شهاب حسینی

فیلم سینمایی درباره الی

درباره الی نیز از ساخته های “اصغر فرهادی” است. این فیلم موضوعی متفاوت داشت. گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، مریلا زارعی، پیمان معادی، رعنا آزادی ور و… در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. شهاب حسینی نیز از بازیگران این فیلم بود. 

عکس شهاب حسینی درباره الی - بیوگرافی شهاب حسینی

ایفای نقشی عجیب در فیلم "پرسه در مه" سال 1388

پرسه در مه نام سومین فیلم سینمایی آقای توکلی بود. شهاب حسینی در این فیلم بازیگری بسیار عالی خود را نشان داد. این فیلم بسیار دیده شد. او در این فیلم نقش مردی به نام “امین” را بازی می کند. او پیانیست است و با لیلا حاتمی که بازیگر تئاتر است ازدواج می کند. کم کم دچار مشکلات عجیبی می شود و کارهای عجیبی می کند. این فیلم بازیگری پر از احساس و حرفه ای شهاب حسینی را بسیار بیشتر از پیش نشان داد. او ثابت کرد که جزو بهترین بازیگران مرد سینمای ایران است.

عکس شهاب حسینی در فیلم پرسه در مه - بیوگرافی شهاب حسینی

جدایی نادر از سیمین سال 1389

در سال 1389 آقای “اصغر فرهادی” فیلمی به نام “جدایی نادر از سیمین” را ساخت. این فیلم بیش از 52 جایزه جهانی گرفته است. همچنین جایزه اسکار فیلم غیر انگلیسی را نیز از آن خود کرده است. شهاب حسینی از بازیگران این فیلم است. پیمان معادی و لیلا حاتمی بازیگران اصلی این فیلم هستند. پیمان معادی با لیلا حاتمی ازدواج کرده و یک پسر دارد. او از پدر مبتلا به آلزایمرش مراقبت می کند. شهاب حسینی مردی از طبقه ضعیف است که به طرز عجیبی با خانواده پیمان معادی ارتباط برقرار می کند. 

بیوگرافی شهاب حسینی - عکس شهاب حسینی در جدایی نادر از سیمین

شرکت سون اسکای شهاب حسینی

او شرکتی را به نام سون اسکای تاسیس کرده است. این شرکت در کشور آمریکا است. فعالیت این شرکت در زمینه هنر است. ندای هفت آسمان و به انگلیسی همان سون اسکای نام این مجموعه است. این مجموعه و شرکت در سال 1397 تاسیس شده است. هدف این شرکت کمک به فیلمسازان است تا فیلم هایشان را بسازند. همچنین به کشف استعداد در زمینه بازیگری و… می پردازد. پروژه های ایرانی این شرکت را برادر شهاب حسینی یعنی مهدی حسینی مدیریت می کند.

عکس شهاب حسینی - بیوگرافی شهاب حسینی

تجربه خوانندگی

برادر شهاب حسینی در زمینه موسیقی فعالیت دارد. شاید همین نیز باعث شده باشد که شهاب نیز به خوانندگی و موسیقی علاقه مند شود. او و نزدیکانش گروهی را به نام گروه هفت تشکیل دادند. چند آهنگی را هم ساختند و بیرون دادند. ترانهٔ هفت سین با صدای شهاب حسینی، حمید گودرزی، امیر حسین مدرس، امین زندگانی، افشین سالاری، ماهان حیدری، علی آتش افروز، مهدی حسینی و میثم پویان فر به مناسب نوروز ۱۳۹۶ یکی از آثار ساخته شده توسط گروه هفت است.

آیا شهاب حسینی خودش را بهترین می داند؟

در یک مصاحبه به شهاب حسینی گفته شد که شما جزو بهترین بازیگران هستی. آیا خودت این را قبول داری؟ شهاب خیلی فروتنانه گفت خیر. من روی صحنه از بسیاری از بازیگران تئاتر ضعیف ترم. هرگز این را قبول ندارم که بهترین هستم. شاید همین اخلاق های شهاب باعث شده تا خدا به او نگاهی ویژه داشته باشد و هر روز بیشتر بدرخشد.

عکس شهاب حسینی - بیوگرافی شهاب حسینی

از همکلاسی های دانشگاه شهاب چه کسانی معروف شدند؟

او می گوید در دوران دانشگاهش با بسیاری از افراد معروف امروزی همکلاسی و یا هم دانشگاهی بوده است. پارسا پیروز فر و یوسف تیموری از کسانی هستند که شهاب حسینی با آن ها سر یک کلاس نشسته است. هر دو نیز امروز بسیار معروف هستند و به بازیگرانی معروف تبدیل شده اند.

حضور شهاب حسینی در برنامه همرفیق به عنوان مجری

برنامه همرفیق از برنامه هایی بود که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شد. این برنامه با اسپانسری آپ در نماوا پخش شد. برای دیده شدن این برنامه نیز تبلیغات زیادی انجام شد. هرچند حضور شهاب حسینی خود می توانست دیده شدن این برنامه را تضمین کند. بیوگرافی شهاب حسینی پر از افتخارات فراوان است. و همین نیز می تواند تضمین کند مجری گری او در یک برنامه دیده شدنش را تضمین می کند. برنامه همرفیق یک برنامه چند قسمتی بود. این برنامه هر بار میهمان هایی داشت و گپ و گفت هایی جذاب و دیدنی در آن انجام می شد. موسیقی گروه بمرانی نیز این برنامه را جذاب تر کرده بود.

شهاب حسینی در برنامه همرفیق - بیوگرافی شهاب حسینی
عکس شهاب حسینی در برنامه همرفیق
عکس شهاب حسینی در همرفیق

بازی در سریال پوست شیر 1401

شهاب حسینی در یک سریال نمایش خانگی به نام پوست شیر بازی کرد. این سریال یک سریال معمایی و پلیسی بود. در این مجموعه او نقش یک پلیس را بازی کرد. این سریال آن قدر عجیب و رازآلود بود که چرخدنده های ذهن مخاطب را به خوبی درگیر می کرد. این سریال از شبکه نمایش خانگی فیلم نت پخش شد. سریالی که حضور شهاب حسینی در آن باعث شد تا خیلی ها هر هفته به انتظار قسمت بعدی آن بنشینند. این سریال در جشن حافظ برنده بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی شد. کارگردانی این اثر را جمشید محمودی بر عهده داشت. با خواندن بیوگرافی شهاب حسینی دانستید که او چقدر بازیگری زیرک و داناست. همیشه نیز در انتخاب سریال و فیلم به فیلمنامه دقت می کند. هم فیلمنامه به دیده شدن شهاب کمک می کند و هم شهاب به دیده شدن مجموعه کمک کرده است. پخش این سریال به سال 1401 و مهرماه باز می گردد. سریالی که در 3 فصل ساخته و پخش شد.

عکس شهاب حسینی در سریال پوست شیر
عکس شهاب حسینی در پوست شیر

فعالیت های شهاب حسینی در رادیو

  • دو نیمه سیب در سال 1376
  • صدای ما در سال 1377
  • گلبانگ شادی در سال 1379 و 1380
  • برنامه سحرگاهی در سال 1394

فعالیت های تلوزیونی شهاب حسینی

  • مجری برنامه اکسیژن در سال 1377
  • مجری و بازیگر برنامه برپا برپا در سال 1377
  • مجری برنامه نیمرخ در سال 1378
  • بازیگر سریال پس از باران در سال 1379
  • بازیگر سریال پلیس جوان در سال 1380
  • بازیگر سریال تب سرد در سال 1383
  • بازیگر رقص پرواز سال 1383
  • بازیگر سریال مدار صفر درجه سال 1384
  • بازیگر سریال شوق پرواز 1388
  • راوی برنامه شکرستان سال 1398
عکس شهاب حسینی - بیوگرافی شهاب حسینی

فیلم های سینمایی شهاب حسینی

  • رخساره در سال 1380
  • آدمک ها در سال 1380
  • واکنش پنجم در سال 1381
  • این زن حرف نمی زند در سال 1381
  • زهر عسل در سال 1381
  • شمعی در باد در سال 1382
  • الهه زیگورات در سال 1382
  • گرداب در سال 1383
  • رستگاری در هشت و بیست دقیقه در سال 1383
  • قتل آنلاین در سال 1384
  • پیشنهاد 50 میلیونی در سال 1384
  • قصه عشق در سال 1385
  • غیر منتظره در سال 1385
  • بچه های ابدی در سال 1385
  • ایستگاه بهشت در سال 1385
  • نیلوفر در سال 1385
  • محیا در سال 1386
  • پرچم های قلعه کاوه در سال 1386
  • تنهایی در سال 1386
  • دل شکسته در سال 1387
  • سوپر استار در سال 1387
  • درباره الی در سال 1387
  • سایه وحشت در سال 1387
  • آناهیتا در سال 1387
  • حوالی اتوبان در سال 1388
  • پرسه در مه در سال 1388
  • سوت پایان در سال 1389
  • برف روی شیروانی داغ در سال 1389
  • خانه پدری در سال 1389
  • جدایی نادر از سیمین در سال 1389
  • آفریقا در سال 1389
  • به امید دیدار در سال 1389
  • من و زیبا در سال 1390
  • یکی می خواد باهات حرف بزنه در سال 1390
  • حوض نقاشی در سال 1391
  • آشغال های دوست داشتنی در سال 1391
  • تعبیر خواب در سال 1391
  • هیس دخترها حرف نمی زنند در سال 1392
  • پنج ستاره در سال 1392
  • ساکن طبقه وسط در سال 1393
  • طعم شیرین خیال در سال 1393
  • دوران عاشقی در سال 1393
  • سایه های موازی در سال 1394
  • امتحان نهایی در سال 1394
  • چهارشنبه در سال 1394
  • فروشنده در سال 1394
  • خوشید نیمه شب در سال 1394
  • برادرم خسرو در سال 1394
  • غلام در سال 1395
  • مقیمان ناکجا در سال 1396
  • نبات در سال 1396
  • هزارتو در سال 1397
  • نرگس در سال 1397
  • آن شب در سال 1397
  • شین در سال 1397
  • مست عشق در سال 1398
  • بعد از اتفاق در سال 1398
  • طلاخون در سال 1399
  • اولین برف در سال 1399
  • خانه ماهرخ در سال 1399

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا