معنی اسم مهسا در ثبت احوال و معنی مهسا در فرهنگنامه لغت

معنی اسم مهسا

در این مطلب معنی مهسا را بررسی می کنیم. واژه و نامی دخترانه و زیبا که بسیار هم مرسوم است. می خواهیم بدانیم معنی اسم مهسا دقیقا چیست و از کجا آمده است. نامی شیک که بسیاری از خانواده ها آن را بر روی دخترانشان می گذارند.

معنی اسم مهسا در ثبت احوال

نام های رایج و استاندارد در ثبت احوال ثبت شده اند. ثبت احوال دقیق ترین و درست ترین معنی هر نامی را اعلام کرده است. معنایی که می توان در مورد آن با قاطعیت صحبت کرد. معنی مهسا در ثبت احوال “مانند ماه” و “مثل ماه” گفته شده است. در واقع ترکیب “مه” به معنای ماه و “سا” به معنای مانند می باشد. و روی هم رفته که به سان و مانند ماه.

ریشه اسم مهسا و نام مهسا کجایی است

این نام کاملا ایرانی است و ریشه فارسی دارد. همان طور که گفتیم یعنی به سان ماه و کاملا مشخص است که ترکیب “مه” و “سا” است. یعنی کسی که از نظر زیبایی به سان و مانند ماه است. این نام در ایران بسیار مصطلح و رایج است. معنی اسم مهسا و راحتی در تلفظ آن باعث شده تا نامی محبوب در بین ایرانیان باشد.

معنی مهسا در کشورهای دیگر

این نام ایرانی است و به همین خاطر به زبان های دیگر معنی ندارد. در کشورهای فارسی زبان دیگر مثل تاجیکستان و… نیز معنی اسم مهسا همان طور که گفتیم “مانند ماه زیبا” و “شبیه و مانند ماه” است.

به راحتی خوانده می شود

این نام دو بخشی است. ترکیب دو بخش “مه” + “سا” که بسیار راحت ادا می شود. نامی که ادا کردنش بسیار آسان و روان است.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا