معنی اسم هیراد در ثبت احوال و معنی هیراد در فرهنگنامه های مختلف

معنی اسم هیراد در ثبت احوال و معنی هیراد در فرهنگنامه های مختلف

در این مطلب قصد معرفی و بررسی بیشتر معنی اسم هیراد را داریم. نامی بسیار زیبا برای آقایان که بسیار هم مورد توجه قرار دارد. معنی هیراد را از جهات مختلف و در فرهنگ نامه های مختلف به شما خواهیم گفت. خواهید دانست که چرا این نام تا این اندازه مورد توجه قرار دارد. از دهه 90 شمسی به بعد یعنی از سال 1390 به بعد توجه مردم به این نام بیشتر شده است. به همین خاطر شاید شما نیز آن را شنیده باشید. اگر نام یکی از دوستانتان هیراد است شاید جالب باشد که معنی اسم هیراد را بدانید. همچنین علاوه بر معنی هیراد ریشه این اسم را بشناسید و بدانید که چرا این قدر مورد توجه قرار گرفته است.

معنی اسم هیراد در ثبت احوال

نام هیراد از اسامی مورد تایید سازمان ثبت احوال کشور ایران قرار دارد. نامی که مورد تایید این سازمان است. معمولا درست ترین و دقیق ترین معنی توسط ثبت احوال اعلام می شود. منظور از دقیق در واقع معنی است که می توان با اطمینان و قطعیت در موردش صحبت کرد. معنی هیراد در ثبت احوال این چنین گفته شده است:

خوش خنده، کسی که چهره‌ای خوشحال و شاد دارد.

معنی هیراد در فرهنگنامه معین

خوش‌رو، خندان.

معنی اسم هیراد در فرهنگنامه دهخدا

خود را به مردم تازه روی و خوشحال وانمودن، بشیر

اسمی خوش آهنگ و خوش آوا

علاوه بر زیبایی فراوانی که معنی اسم هیراد دارد خوش آوایی اش هم باعث شده که مورد توجه قرار بگیرد. این نام آهنگی زیبا و آرام دارد. گویی حسی مثبت و آرامشی خاص در آن نهفته است. و این به خودی خود بر محبوبیت این نام زیبای پسرانه می افزاید. نامی که هم شیک و زیباست و هم معنایی زیبا دارد.

نامی اصیل و با اصالت

این نام ایرانی است و ریشه فارسی دارد. و چه زیباست که ما ایرانی ها با نام گذاری های ایرانی از اسامی ایرانی حمایت کنیم. قطعا گذاشتن نامی ایرانی و با اصالت برای فرزندانمان باعث می شود که این اسمی فراموش نشوند و ماندگارتر شوند.

معنی اسم هیراد در زبان های دیگر چیست

این نام خارجی نیست. یک اسم کاملا ایرانی است. بنابراین در واژه نامه های خارجی در مورد معنی هیراد صحبت نشده است. وقتی نامی در زبان دیگری وجود ندارد بدیهی است که معنی هم به آن زبان نداشته باشد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا