طرز خواندن بی بی چک های مختلف + نکات مهم

خواندن بی بی چک

بارداری یک مرحله جالب است که زیبایی های خاص خودش را هم دارد. اگر در حال اقدام هستید و دوست دارید زودتر بچه دار شوید ممکن است مرتب از تست های بارداری سریع خانگی استفاده کنید. البته گاهی نیز ارتباط بدون محافظت ممکن است منجر به بارداری شود. در این مطلب می خواهیم در ارتباط با خواندن بی بی چک ها با شما صحبت کنیم. اگر شک و شبهه ای دارید احتمالاً با خواندن این مطلب می توانید تقریباً مطمئن شوید که جوان تست شما چیست.

طرز خواندن بی بی چک های کاستی + نحوه انجام تست

ساده ترین تست های مربوط به باداری مدل های کاستی هستند. این مدل تست ها نسبت به دیگر مدل ها متداول تر هستند. اگر به یک داروخانه برای خرید یک تست سریع بارداری مراجعه کنید ممکن است خود این تستها را به شما پیشنهاد بدهد. این تست ها بسیار ساده هستند و استفاده کردن از آن ها هم خیلی راحت است. یک کاست مربعی شکل هستند که قسمتی برای ریختن ادرار و قسمتی برای خواندن آن دارند. معمولاً نیز به همراه یک قطره چکان عرضه می شوند. هنگامی که بسته آن ها را باز می کنید با یک کاست و یک قطره چکان یکبار مصرف رو به رو می شوید.

نمونه گیری: روش تست به این صورت است که باید مقداری ادرار در یک ظرف یکبار مصرف جمع کنید. سپس به کمک قطره چکان مقداری از نمونه ادرارتان را بردارید. با توجه به بروشور راهنما مقداری از ادرار را که خواسته شده در قسمت مربوطه بریزید. معمولاً باید 3 تا 5 قطره ادرار ریخته شود. سعی کنید دقیقاً مطابق دستور رفتار کنید و کمتر و یا بیشتر نمونه ادرار نریزید.

آزمایش: پس از ریختن ادرار، متوجه می شوید که کاغذ داخلی کاست خیس می شود و این رطوبت تا بالای کاغذ می رود. یک قسمت به نام قسمت C و قسمت T وجود دارد. قسمت C خط کنترل را نشان می دهد. اگر تست درست کار کند باید این قسمت یک خط قرمز بیفتد. قسمت T نیز خط آزمایش است و افتادن و یا نیفتادن خط در آنجا بسیار مهم است. در زمان خواندن بی بی چک باید به این دو خط توجه داشته باشید.

خواندن بی بی چک کاستی

در قسمت C و T خطی وجود ندارد: آزمایش اشتباه است و یا تست خراب است.

در قسمت C خط وجود ندارد اما در قسمت T خط وجود دارد:  تکرار آزمایش در چند ساعت بعد پیشنهاد می شود.

در قسمت C خط وجود دارد اما در قسمت T خط وجود ندارد: تست منفی است و بارداری اتفاق نیفتاده است.

در هر دو قسمت C و T خط پررنگ ظاهر شده است: تست مثبت است و بارداری اتفاق افتاده است.

در قسمت C خط پر رنگ و در قسمت T خط کمرنگ ظاهر شده است: تست مثبت است و بارداری اتفاق افتاده است.

خواندن بی بی چک کاستی

طرز کار و نحوه خواندن بی بی چک نواری

این تست ها نیز با استفاده از نمونه ادرار کار می کنند. از نظر دقت شبیه به کاستی ها هستند. به لحاظ مواد لازم برای ساخت ساده تر از کاستی ها هستند. به همین خاطر ارزان تر هستند. کمی خواندن آن ها در زمانی که خط دوم کمرنگ افتاده باشد شاید مقداری سخت تر باشد.

طرز کار: مقداری نمونه ادرار در یک ظرف یکبار مصرف ریخته شود. سپس تست را در به صورت عمودی در نمونه ادرار قرار دهید. توجه کنید که بیش از حد نمونه در ظرف یکبار مصرف ریخته نشده باشد. تنها مقداری در حد نیم سانت کافی است. سپس نوار تست را از بسته خارج کنید و به صورت عمودی در نمونه ادرار قرار بدهید. هنگامی که ادرار تا بالای خط رفت (تا بالای نوار تست خیس شد) نوار را از ادرار خارج کنید و بر روی یک سطح صاف به صورت افقی یا خوابیده قرار بدهید. پس از صرف زمانی در حدود 5 دقیقه (با توجه به بروشور راهنما) تست را بخوانید. خواندن بی بی چک های مدل نواری نیز شبیه به کاستی ها است. جواب شبیه به زیر است:

خواندن جواب بی بی چک نواری

ظاهر نشدن خط C و ظاهر نشدن خط T یعنی تست خراب است و یا آزمایش اشتباه است. اشتباه بودن آزمایش ممکن است به خاطر دارویی باشد که در زمان تست مصرف کرده اید.

ظاهر نشدن خط C و ظاهر شدن خط T یعنی آزمایش نامعتبر است و دوباره در زمان دیگر باید تکرار شود.

ظاهر شدن خط C و ظاهر شدن خط T به صورت پررنگ یعنی بارداری محقق شده است و تست مثبت است.

ظاهر شدن خط C و ظاهر شدن خط T به صورت کمرنگ نیز یعنی تست مثبت است و بارداری وجود دارد.

طرز خواندن بی بی چک نواری

نکات مهم برای انجام تست و خواندن بی بی چک

نکته اول: این که خط دوم چقدر قابل دید باشد بسیار مهم است. در یک مطلب دیگر به صورت مفصل در مورد بی بی چک مشکوک که هاله بسیار کمرنگ و یا ناواضح دارد صحبت شده است. اگر خط دوم خیلی کمرنگ است می توانید مطلب را بخوانید.

نکته دوم: خواندن تست باید در زمانی در حدود 15 دقیقه انجام شود. پس از صرف زمان زیاد نتیجه معتبر نیست. در صورتی که به مثبت بودن شک دارید بهتر است تست در روز بعد تکرار شود.

نکته سوم: بهتر است تست با ادرار اول صبح انجام شود.

نکته چهارم: بهترین زمان برای انجام تست چند روز پس از این است که از زمان مقرر قائدگی گذشته باشد و قائدگی اتفاق نیفتاده باشد.

نکته چهارم: پیشنهاد می شود در زمان اقدام برای بارداری آرامش خود را حفظ کنید. برای این که تستهای منفی نبینید نباید هورمون های شما در اثر استرس بالا و پایین شود. این موضوع از نظر علمی و پزشکی نیز به اثبات رسیده است.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا