بی بی چک هاله دار و بی بی چک مشکوک و هاله کمرنگ بی بی چک

بی بی چک هاله دار و معنی هاله خیلی کمرنگ بی بی چک

بی بی چک مشکوک و یا بی بی چک هاله دار با هاله کمرنگ چه معنی دارد. بی بی چکها یکی از تست های سریعی هستند که به کمک آن ها می توان به وقوع بارداری پی برد. اگر در حال اقدام برای فرزند دار شدن هستید حتماً کوچک ترین نشانه ها نیز می توانند شما را خوشحال کنند. دوست دارید هر چه زودتر بدانید که آیا این فرشته کوچک دارد می آید یا خیر. در این مطلب می خواهیم به یکی از چالش بر انگیز ترین سوال ها در مورد تست های خانگی بپردازیم. بی بی چک هاله دار و یا هاله خیلی خیلی کمرنگ بی بی چک ممکن است شما را به شک بیندازد. در این مطلب به بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت. گاهی خط دوم می شود شما با یک بی بی چک مشکوک مواجه شوید. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. همچنین می توانید سوالات خود را در مورد بی بی چک هاله دار در قسمت نظرات بنویسید تا پاسخ آن را دریافت کنید. 

بی بی چک هاله دار پس از چند ساعت یا یک روز کامل

هاله خیلی کمرنگ بی بی چک پس از ساعت های زیاد هرگز به معنای مثبت بودن نیست. بد نیست نگاهی به بروشور راهنمای تست بیندازید. برخی از تست ها نیز بر روی جعبه شان یک آموزش استفاده ساده دارند. احتمالاً با این جمله مواجه خواهید شد که پس از 10 تا 15 دقیقه تست را دور بیندازید. به این معنی که پس از گذشت زمان زیاد نتیجه به هیچ عنوان معتبر نمی باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم مطابق دستور العمل ها رفتار کنید. اگر در زمان درست تست بزنید و در زمان مشخص آن را بخوانید همه چیز مشخص خواهد بود. بی بی چک هاله دار پس از صرف زمان زیاد خیلی قابل اطمینان نیست. این خط دوم ممکن است در محل تبخیر ادرار شما درست به صورت هاله شکل گرفته باشد. برای اطمینان از بارداری بهتر است تست را در روزهای آینده تکرار کنید. توصیه ما این است که هرگز خیلی زود تست نزنید که با یک بی بی چک مشکوک رو به رو نشوید. در صورتی که زود تست زدید نیز باید تنها تا 15 دقیقه به جواب آن اعتماد کنید. پس از گذشت این زمان تست را دور بیندازید. اگر بارداری اتفاق افتاده باشد در همان لحظه دو خط مشاهده می شود. پس تست را تا چند ساعت و یا چند روز نگاه ندارید. در واقع اگر پس از ساعت های زیاد خط دوم را مشاهده کردید بی بی چک مشکوک نیست. فقط شما هستید که دارید در زمان خواندن تست اشتباه می کنید.

بی بی چک هاله دار مثبت
بی بی چک هاله دار
بی بی چک هاله دار | بی بی چک مشکوک به مثبت بودن
بی بی چک هاله دار

هاله کمرنگ بی بی چک که به سرعت دیده می شود

پس از این که ادرار در نوار تست حرکت می کند در محل های C و T خطوطی مشخص می شود. پس از گذشت چند ثانیه این خط ها پر رنگ تر می شوند. اگر خط دوم بی بی چک به سرعت ظاهر شود احتمالاً باید خوشحال باشید و به زودی جشن بگیرید. بروز دو خط به معنای مثبت بودن آزمایش است. حتی اگر خط دوم کمرنگ هم باشد نشان از بارداری می دهد. مگر این که در شرایطی خاص باشید و دارویی استفاده کنید که تست را به اشتباه بیندازد. بی بی چک هاله دار با هاله صورتی خوشحال کننده ای که سریع هم دیده شده است یعنی باید زودتر به پزشک زنان مراجعه کنید و معاینات بعدی را انجام دهید. این بی بی چک مشکوک به بارداری است و احتمالاً پس از آن کارهای زیادی دارید که باید انجام دهید. روی خود تست هم نوشته شده است که بی بی چک هاله دار که در زمان 5 تا 10 دقیقه هاله اش مشخص شود نشانه بارداری است. 

هاله بی بی چک در نور دیده می شود

سیستم تست های خانگی مثل بی بی چکها بسیار ساده و ابتدایی است. این تست ها به کمک یک نوار حساس به هورمورن بارداری کار می کنند. اگر هورمون HCG و یا همان هورمون بارداری در ادرار شما باشد خط دوم تست پر رنگ می شود. در غیر این صورت خط دوم به نمایش در نمی آید. گاهاً در اثر تبخیر ادار نیز خط دوم بسیار بسیار کمرنگ دیده می شود. البته در این موارد خط دوم و هاله کمرنگ بی بی چک که در نور دیده می شود و یا به سختی می توان دید را باید در اثر تبخیر ادرار تلقی کرد. به همین خاطر بر روی این تست ها نیز نوشته شده که هاله باید سریع دیده شود. و یا پس از گذشت زمان زیاد باید تست را دور بیندازید. به این هاله که به سختی و با یک نگاه می شود آن را دید دل خوش نکنید. بی بی چک مشکوک به بارداری به تستی می گوییم که سریع خط دوم را به صورتی صورتی رنگ اما کمرنگ نشان دهد. نه هاله ای که تنها در نور و یا زیر میکروسکوپ دیده می شود! پس بی خود به هر خط و هاله ای دل خوش نکنید تا بعدتر ناامید نشوید. پس صبور باشید و ذهن خود را رها کنید تا همه چیز در بهترین زمان اتفاق بیفتد.

بی بی چک زدن

هاله بی بی چک پس از گذشت یک ساعت پر رنگ و بسیار قابل دید شد

همان طور که در همین مطلب بارها گفتیم مطمئن ترین زمان برای شک کردن به مثبت بودن آزمایش ساده بارداری با ادرار این است که در 10 دقیقه خوانده شود. اما اثتثناهایی هم وجود دارد. اگر این خط دوم که برای ما و شما بسیار مهم است را پس از گذشت مدتی به صورت پر رنگ دیدید نیز می توان به آن شک کرد. البته اگر هاله به سختی دیده نشود و وضوح آن زیاد باشد. در این صورت نیز باید در روزهای بعد تست را تکرار کرد. بی بی چک هاله دار به معنای مثبت بودن باید سریع پیدا شود. اما اگر پس از یکی دو ساعت خط دوم بسیار پر رنگ شد (نه آن قدر نامحسوس و به رنگ مایل به قرمز) می تواند به معنی مثبت بودن آزمایش باشد. اگر خط دوم پس از گذشت حدود نیم ساعت خیلی خیلی پر رنگ شود باید گفت این بی بی چک مشکوک به بارداری است. اما باز هم ممکن است نوع تست و نوع ساخت آن باعث شده باشد پس از گذشت زمان زیاد به صورت مثبت در بیاید. پس برای اطمینان بیشتر بهتر است تست در روزهای بعد تکرار شود. البته اگر در روزهای بعدی پریودی اتفاق نیفتد. احتمالا دلیل این که تست برای شما این طور عمل کرده این است که خیلی زود تست زده اید. اگر این طور است توصیه ما صبر کردن تا موعد پریود و تاخیر در پریود است.

بی بی چک هاله دار ضعیف
بی بی چک هاله دار پس از چند ساعت

هاله بی بی چک در هر روز پر رنگ تر می شود

اگر شما در روز موعدتان (روز پریود) پریود نشدید و تست زدید اگر تست هاله دار شد این بی بی چک مشکوک است. بهترین زمان این است که اجازه بدهید که چند روز از موعدتان بگذرد. عجله نکنید. قرار است مادر شوید و باید صبور بودن را نیز از همین الان تمرین کنید. حال فرض کنید در روز موعدتان بی بی چک هاله دار با هاله خیلی کمرنگ مشاهده کردید. در صورتی که باردار باشید هورمون HCG هر روز بیشتر ترشح می شود. همان هورمون بارداری و هورمونی که تست نیز به آن حساس است. در صورتی که باردری اتفاق افتاده باشد مقدار این هورمون هر روز چیزی در حدود دو برابر بیشتر می شود. بنابراین تست شما در روزهای بعد باید خط بعدی را پر رنگ تر از روز قبل نشان بدهد. اگر در دو روز پیاپی تست زدید و هر روز هاله را پر رنگ تر دیدید به شما تبریک می گوییم. معجزه ای در درون شما در حال شکل گیری است و قرار است زندگی شما به زودی زیباتر شود. یک بی بی چک هاله دار و یا دو خط با زبانی ساده به شما می تواند خبر از آمدن فرزندی در بطن شما را بدهد.

بی بی چک هاله دار

چند روز قبل از پریود تست زده اید و تست هاله ای خیلی کمرنگ دارد

بهترین زمان برای این که تست بزنید چند روز پس از گذشت از زمانی است که باید پریود می شدید. به طور مثال قرار است شنبه پریود شوید. اما پریودی نیامده و الان دو شنبه است. به خصوص اگر سابقه عقب و جلو شدن را هم نداشته اید باید به بارداری شک کنید. اما اگر خیلی زود تست بزنید حتی اگر بارداری هم اتفاق افتاده باشد هورمون HCG هنوز آن قدری نیست که تست بتواند آن را تشخیص دهد. تست های خانگی بارداری یک فرمول ساده دارند و نمی توانند بارداری را خیلی زود تشخیص دهند. پس بهتر است عجله نکنید و زود تست نزنید. هاله کمرنگ بی بی چک اگر زود پیدایش شود (حتی اگر زود تست زده باشید) که خیلی بعید است می تواند نوید آمدن فرزندی را بدهد. البته اگر لقاح نیز خیلی سریع اتفاق افتاده باشد. اگر بی بی چک هاله دار سریع خوانده شود نشانه بارداری است. حتی اگر تست را چند روز قبل از موعد و یا روز موعد زده اید.

بی بی چک هاله دار
بی بی چک مشکوک

بی بی چک هاله دار پس از آی یو آی

یکی از روش های افزایش شانس باروری استفاده از IUI است. در این روش در زمانی که تخمک آزاد شده است اسپرم های هایپر شده (فعال و با کیفیت) به کمک لوله در واژن وارد می شوند. در این روش باردای خود به صورت طبیعی اتفاق می افتد. یعنی لقاح به صورت طبیعی در بدن شکل می گیرد. فقط و فقط اسپرم های خوب درست در زمانی که باید در نزدیک تخمک حضور دارند. اگر شما از این روش استفاده کرده اید باید بدانید که شانس بارداری بسیار بیشتر از همیشه است. البته این روش نیز صد در صد نیست. ممکن است نیاز به چند بار آی یو آی داشته باشید. اما به هر حال اگر از این روش استفاده کرده اید دوست دارید زودتر دوران انتظار تمام شود و با یک بی بی چک مثبت خوشحال شوید. بهترین زمان برای انجام تست پس از روش آی یو آی بین 12 تا 14 روز بعد است. در این مدت بی بی چک هاله دار با یک هاله واضح می تواند شما را بسیار خوشحال کند. امیدواریم به زودی این هاله پر رنگ تر شود و مدتی بعد نیز برای شنیدن قلب او به پزشک مراجعه کنید.

بی بی چک هاله دار کمرنگ

هاله بی بی چک در انتقال جنین

در روش های IVF و دیگر روش های لقاح مصنوعی شانس بارداری بسیار بسیار بالاست. معمولاً در این روش ها حدود 10 روز بعد می توانید تست بزنید. بی بی چک با هاله خیلی کمرنگ نیز می تواند به معنای مثبت بودن روند کار و بارداری باشد. امیدواریم که این طور باشد و به زودی با یک بی بی چک هاله دار زیبا سورپرایز شوید. اگر مراحل لقاح مصنوعی را پیش می برید بهتر است ذهن خود را با چیزی سرگرم کنید و زودهنگام سراغ تست نرودید. دلیل این موضوع هم این است که با فکر کردن و استرس دادن به خود تعادل هورمونی را بر هم می زنید. و بر هم خوردن تعادل هورمونی شانس موفقیت را کمتر می کند. اگر در این مرحله هستید برای شما آرزوی موفقیت و فرزند دار شدن هستیم.

شب تست زده اید و با یک بی بی چک مشکوک مواجه شده اید

ممکن است تست را در اول صبح انجام نداده باشید. دقت کنید که در طول روز خوراکی ها و مایعات می خوریم. به همین خاطر میزان غلظت ادرار ممکن است آن قدری نباشد که تست بتواند با دقت بررسی کند و بارداری را تشخیص دهد. پزشکان توصیه می کنند که بهتر است برای تستهای سریع بارداری از ادرار اول صحبح استفاده شود. حتی الامکان ظهر و یا عصر (زمانی که دیگر چیزی خورده اید و غلظت ادرار تغییر کرده است) تست نزنید. حال تست زده اید و شب بوده است و تست یک خط کمرنگ را به جای خط دوم به شما نشان داده است. این بی بی چک هاله دار ممکن است خوش خبر باشد. اگر باردار باشید و هورمون اچ سی جی به دلیل کم بودن غلظت ادرار آن قدری نباشد که تست تشخیص دهد بهتر است فردا دوباره تست بزنید. پیشنهاد ما این است که تستی که روز قبل انجام داده اید را نگاه دارید. تست دیگر را فردای همان روز و با ادرار اول صبح تکرار کنید. اگر بارداری اتفاق افتاده باشد حال خط دوم باید پر رنگ تر شود.

بی بی چک مشکوک پس از نوشیدن مایعات زیاد

دلیل این که گفتیم باید صبح زود تست بزنید (پس از بیدار شدن) این است که ادرار شما غلظت لازم برای تشخیص بارداری را داشته باشد. اگر خیلی آب و مایعات نوشیده اید و سپس تست زده اید ممکن است در صورت حاملگی قطعی نیز تنها با یک بی بی چک هاله دار مواجه شوید. و این کمرنگ بودن خط دوم به دلیل این است که ادرار شما خیلی رقیق است. فردا و پس از این که از خواب بیدار شدید تست بزنید. امیدواریم با یک تست مثبت و با دو خط پررنگ مواجه شوید. اگر به سرعت پس از انجام تست بی بی چک مشکوک با یک هاله خیلی کمرنگ دیدید (با وجود این که وسط روز یا شب آزمایش کرده اید) احتمال مثبت بودن بسیار بالاست. دوباره فردا صبح و یا چند روز بعد تست بزنید. اگر بی بی چک هاله دار شد و یا دو خط پررنگ تر دیدید احتمالا یک عضو جدید کوچک دارد به خانواده شما اضافه می شود.

عکس بی بی چک هاله دار

خط دوم بی بی چک سفید است

خط سفید رنگ هرگز نمی تواند نشان از باردار شدن باشد. درست است که یک خط تشکیل شده است. اما آن رنگی نیست که ما به عنوان مثبت تلقی اش می کنیم. گاهی بالا و پایین شدن هورمون ها باعث می شود که درست در جایی که خط صورتی رنگ دوم باید بیفتد یک خط و یا هاله سفید ایجاد می شود. این موضوع به خصوص برای کسانی که قبلا تست زده اند شاید کمی گمراه کننده باشد. در صورتی که چنین خطی را مشاهده کردید آن را منفی بدانید و تست را دور بیندازید. حتی اگر خط سفید رنگ به سرعت ظاهر شود. این بی بی چک مشکوک به مثبت یا منفی بودن نیست و خراب است. بی بی چک هاله دار با هاله صورتی و قرمز است که ممکن است شما را به شک بیندازد. اما خط سفید رنگ اصلا قابل استناد به معنی بارداری نیست و تنها به دلیل خرابی تست است.

بی بی چک مشکوک و هاله دار به دلیل مصرف داروهای بارداری

معمولاً قرص ها و داروهای کمک باروری هورمونی هستند. و استفاده از آن ها می تواند هورمون های جنسی شما را تغییر دهد. گاهاً داروهایی مثل آمپول HCG ممکن است باعث مثبت کاذب شدن تست شوند. اگر چنین آمپول هایی را تزریق کرده اید بهتر است برای پی بردن به بارداری صبر کنید. بهترین زمان برای انجام تست پس از تزریق این آمپول ها در حدود 14 روز بعد است. اگر پس از این مدت پریودی اتفاق نیفتاد تست بزنید. حتی یک خط دوم و یا مشاهده بی بی چک هاله دار (خط اول پر رنگ و خط دوم کمرنگ تر است) یعنی بارداری اتفاق افتاده است.

بی بی چک هاله دار
بی بی چک مشکوک

بی بی چک هاله دار پس از گذشت چند روز از موعد پریود

می دانید که بهترین زمان برای انجام این تست های سریع بارداری و یا بی بی چکها این است که چند روز از موعد پریود گذشته و شما پریود نشده اید. حال وقت آن است که به بارداری شک کنید. بهتر است یک تست بردارید و تست بزنید. اگر یک بی بی چک با هاله خیلی خیلی کمرنگ دیدید در این زمان کمی چالش برانگیز است. زمانی که حتی بارداری موفق است و اسپرم توانسته خودش را به تخمک برساند ممکن است کمی ایجاد نطفه طول بکشد. گاهی لقاح دیر اتفاق می افتد. در این زمان طبیعی است که هورمون HCG نیز در ادرار شما دیرتر بالا می رود. به این صورت تست نیز نمی تواند سریع به شما بارداری را نشان دهد. به خصوص اگر پریود مثبت دارید باید شک شما بیشتر با نگاه مثبت بودن باشد. آرامش خود را حفط کنید و به بارداری فکر نکنید. اجازه دهید اتفاق خودش بیفتد. با استرس دادن به خود باعث می شوید که تعادل هورمونی به هم بریزد و روند کار کمی سخت شود. پس ذهنتان را آرام کنید.

اگر هم مشکلاتی مثل تنبلی تخمدان دارید و یا پریود منظمی ندارید باز هم چاره ای نیست که روز موعدتان را به خاطر داشته باشید. احتمالا پزشک شما در این باره راهنمایی تان می کند که چه زمانی تست بزنید. شما نیز ممکن است باردار باشید و بی بی چک هاله دار حتی با هاله بسیار کمرنگ خبر از بارداری داشته باشد. شما نیز چند روز دیگر صبر کنید. اگر باز هم باردار نشدید دوباره تست را تکرار کنید. بهتر است از تست قبلی نیز یک عکس بگیرید تا بتوانید با تست بعدی مقایسه اش کنید.

بی بی چک هاله دار

بی بی چک هاله دار پس از آمپول HCG

اگر به صورت طبیعی پس از مدت مشخصی باردار نشده‌اید ممکن است که دست به دامان دکتر و داروهایی شده باشید. معمولاً پزشکان می گویند که قبل از ۳۰ سال به مدت یک سال و برای بالای ۳۰ سال پس از گذشت ۶ ماه از شروع اقدام و باردار نشدن برای پیگیری موضوع به پزشک زنان مراجعه کنند. یکی از داروهای رایج برای افزایش احتمال بارداری آمپولی تحت عنوان اچ سی جی است. این آمپول در دوز مشخصی در روز خاصی که خود پزشک مشخص می‌کند استفاده می‌شود. اگر پس از چند روز از گذشته این آمپول تست بارداری بدهید ممکن است که با یک بی بی چک هاله دار مواجه شده باشید. این آمپول به خاطر افزایش هورمونی که در اثر بارداری نیز در بدن افزایش پیدا می‌کند ممکن است که باعث خطای تست شود. بی بی چک هاله دار پس از آمپول HCG خیلی قابل اطمینان نیست. بهتر است حداقل 2 هفته از تزریق این آمپول گذشته باشد و سپس تست انجام شود.

بی بی چک هاله دار و آزمایش خون منفی

اگر برای شما سوال است که آیا می شود بی بی چک هاله دار باشد و آزمایش خون منفی شود این قسمت برای شما مفید خواهد بود. این مورد کمی چالش برانگیز است. برای این که به این مورد پاسخ کاملی دهیم باید شرایط مخالفی را بررسی کنیم.

خط دوم خطای دید بوده است

دوران اقدام برای بارداری سختی های خودش را دارد. در این مدت ممکن است بارها امیدوار و بارها ناامید شوید. گاهی خوشحال می شوید و گاهی گریه سر می دهید. البته که باید بی خیال باشید و بدانید که همه چیز همیشه در زمانی که به صلاح شماست اتفاق می افتد. اگر مدت زیادی است که اقدام کرده اید و باردار نشده اید دوست دارید هر چه زودتر خط دوم بی بی چک را ببینید. طرز خواندن بی بی چک ساده است. اما گاهی سعی می کنید هاله ای را ببینید و تست را مثبت فرض کنید. و این باعث می شود که یک امیدواری واهی و غیر واقعی در شما به وجود بیاید. بعدتر نیز در صورت پریود شدن روحیه شما کمی ناراحت می شود. اگر چنین هاله ای را دیده اید و همه چیز خیالی بوده است بدیهی است که با آزمایش خون منفی نیز روبه رو شوید. چرا که اصلا بارداری اتفاق نبوده و همه چیز تنها در ذهن شما بوده است.

بارداری ضعیف و سقط زود هنگام

ممکم است بارداری اتفاق افتاده است و بی بی چک هاله دار شما خبرهای خوبی هم داشته است. اما به هر حال به دلایل مختلف این بارداری ضعیف بوده و به سرعت و در همین روزهای اول از بین رفته است. در این صورت ممکن است با آزمایش خون منفی در روزهای بعد رو به رو شوید. 

بی بی چک هاله دار و احتمال بارداری

یک بی بی چک هاله دار و دیگری بدون هاله و کاملا منفی

این موضوع سوالی است که بارها و بارها پرسیده می شود. دو تا تست داشتم با مارک های مختلف. هر دو رو توی یک روز استفاده کردم. با یک بی بی چک هاله دار و دیگری بدون هاله مواجه شدم. آیا باردارم و یا باردار نیستم. در این صورت ممکن است شک کنید و نتیجه به وجود آمده کمی شما را گمراه کند. اگر گیج شده اید حق دارید. هر تست یک نتیجه را به شما ارائه کرده است. نمی دانید که امیدوار شوید و یا نباید به نتیجه دل ببندید. در این صورت ممکن است یکی از موارد زیر به وجود آمده باشد.

دقت تست ها با هم فرق می کند

بدیهی است که از شرکتی برای تولید محصولاتش از مواد اولیه خاص خودش استفاده می کند. به همین خاطر محصولات شرکت های مختلف از نظر دقت و قیمت و خیلی چیزهای دیگر با هم تفاوت دارند. ممکن است دقت تست هایی که انحام داده اید با هم متفاوت است. یعنی تست اول که منفی شده دقت کم تری دارد اما بی بی چک هاله دار دوم حساسیت بیشتری دارد و توانسته بارداری را تشخیص دهد. ای موردی است که ممکن است به خصوص در روزهای اول که هورمورن بارداری کمتر است بسیار اتفاق بیفتد.

یکی از تست ها خراب است

می دانم که انتظار بسیار سخت است. اگر در حال اقدام هستید دوست دارید هرچه زودتر حتی شده یک بی بی چک هاله دار با هاله ای کمرنگ ببینید. دوست دارید سریع تر خانواده ای بزرگتر داشته باشید. دوست ندارم شما را ناامید کنم. اما به هر حال ممکن است تست شما خراب بوده باشد. دقت کنید که این موضوع خیلی نادر است و بسیار کم ممکن است پیش بیاید. اما ممکن است یکی از تست ها مثل  یک بی بی چک مشکوک که هاله ای را نشان داده خراب بوده است. بهترین کار بیخیالی و انجام تست در روزهای بعدی است.

بی بی چک هاله دار چند روز بعد از بی بی چک دو خط پررنگ

حال می خواهیم یک مورد خاص را بررسی کنیم. شما تست زده اید و دو خط پررنگ را مشاهده کرده اید. یعنی به وضوح مشخص است که شما باردار هستید. حال چند روز دیگر تست می زنید و با یک بی بی چک هاله دار مواجه می شوید. خدایا ناکرده ممکن است بارداری با شکست رو به رو شده باشد. بهتر است در این صورت سریع تر موضوع را با یک متخصص زنان در میان بگذارید.

بی بی چک هاله دار

آیا بی بی چک هاله دار می تواند به معنای حاملگی خارج رحمی باشد؟

خیر. تست های بارداری فقط و فقط به شما می گویند که بارداری رخ داده است یا خیر. آن ها فقط وجود هورمون بارداری را تشخیص می دهند و بارداری را به شما اطلاع می دهند. اگر بی بی چک هاله دار شما در روزهای مختلف به این صورت است نباید آن را این قدر پیچیده تفسیر کنید. برای مشخص شدن حاملگی خارج رحمی نیاز به سونوگرافی و آزمایش های مختلف است. یک تست ساده نمی تواند این چیزها را به شما نشان دهد. بی بی چک مشکوک یا ایراد کارخانه ای دارد و یا زودتر مورد استفاده قرار گرفته است. هرگز نمی تواند مواردی مثل حاملگی های خارج از رحم را مشخص نماید.

آیا کمرنگ بودن خط دوم به خاطر بارداری پرخطر یا خطر سقط است؟

خیر. این که بی بی چک هاله دار دیده اید و یا بی بی چکی که هر دو خطش پر رنگ است هرگز کیفیت بارداری را مشخص نمی کند. این که دومین خط کمرنگ تر است به خاطر کمتر بودن هورمونهای بارداری در ادرار شماست. و یا این که هورمونهای دیگری هم در ادرار شما وجود دارند و باعث می شوند خط دوم پررنگ تر نشود. اما هرگز از بی بی چک با هاله کمرنگ نترسید و از این موضوع نگران نشوید. این که بارداری شما ایمن و یا پرخطر است را دکتر برایتان مشخص می کند. یک تست ساده نمی تواند این موارد را به شما گزارش کند.

بی بی چک مشکوک و معنی آن در شرایط مختلف

بی بی چک مشکوک برای کسانی که پریود منظمی ندارند

گفتیم که بهترین زمان استفاده از بی بی چک این است که تا موعد پریود و چند روز بعد صبر کنید. یعنی مطمئن شوید که پریود نمی شوید. جزو اصلی ترین و مطمئن ترین علائم اولیه بارداری همین تاخیر در پریود است. کسانی که در حال اقدام هستند خیلی دوست دارند همین تاخیر در پریود را مشاهده کنند. حال فرض کنید که شما پریود منظمی ندارید. در این صورت جواب کمی سخت می شود. شما نمی دانید که چه زمانی موعدتان است که تست بزنید. بهترین راه این است که نسبت به آخرین سیکل خود روزی را که باید در ماه بعد پریود شوید را به دست بیاورید. می توانید 35 تا 40 روز بعدتر را نسبت به پریود ماه قبل خود حساب کنید تا نتیجه بهتر باشد. اگر بی بی چک هاله دار با خط دوم ضعیف را مشاهده کرده اید می توانید تا چند روز بعد صبر کنید و سپس دوباره تست بزنید. برای اطمینان بیشتر می توانید آزمایش خون هم بدهید تا خیالتان راحت شود.

خط کنترل (C) سفید و خط T هاله دار

بی بی چک مشکوک به مثبت بودن باید خط کنترل یعنی C پررنگ و خط T کمرنگ تر داشته باشد. نبودن خط کنترل یعنی تست خراب است. در صورتی که با چنین تستی روبه رو شدید به نتیجه اعتنا نکنید. دوباره با یک بی بی چک دیگر آزمایش را تکرار کنید.

آیا تقصیر خودمان است که با بی بی چک مشکوک رو به رو می شویم؟

باید گفت بله در بسیاری موارد همین طور است. اشتباه ما باعث می شود آن طور که باید و شاید از آزمایش نتیجه مشخصی نگیریم. بسیاری از اوقات در تست زدن عجله می کنیم. صبر نداریم و نمی توانیم بگذاریم از موعد پریودی بگذرد. این عجله کار دستمان می دهد و با یک بی بی چک هاله دار  مواجه می شویم. گاهی شکل تست آن قدر خاص است که حتی علما هم نمی توانند نظر مشخصی درباره اش بدهند. گاهی نیز به یک باره شک به بارداری می بریم و در شب و یا زمانی که ادرار غلظت خوبی ندارد آزمایش می کنیم. به این صورت یک بی بی چک مشکوک خواهیم داشت. گاهی نه مطمئن می توان گفت مثبت و نه مطمئن می توان گفت منفی است.

بی بی چک هاله دار
بی بی چک مشکوک

چرا بعضی خانم ها زودتر از موعد تست می زنند و مثبت می شود؟

بر روی تست های بارداری و یا در داخل بروشور آن ها به طور کامل طرز استفاده نوشته شده است. اما با این حال می بینیم که بسیاری از خانم ها رعایت نمی کنند. عجله می کنند و زودتر تست می زنند. به امید این که زودتر متوجه شوند و زودتر مراقبت ها را شروع کنند. اما این کار اشتباه است. احتمال این که باردار باشید و تست نشان ندهد زیاد می شود. آن وقت امیدتان را از دست می دهید و خود ناامیدی باعث می شود شانس بارداری از بین برود. ممکن است شنیده باشید که برخی خانم ها یک هفته یا چند روز قبل از موعد پریودی تست زده اند و با یک تست مثبت واضح رو به رو شده اند. یا یک بی بی چک هاله دار واضح که به وضوح مثبت است. اما شما حتی پس از موعد تست می زنید و با یک بی بی چک مشکوک رو به رو می شوید. هرگز خود را با دیگری مقایسه نکنید. بدن هر کس با دیگری متفاوت است. همچنین تاریخ لقاح ممکن است در هر یک متفاوت باشد.

بی بی چک مشکوک چند روز پشت سر هم

این موضوع را باید کمی باز کنیم. چرا که به دلایل مختلفی پیش می آید. گاهی شما از یک برند خاصی استفاده می کنید که به هر دلیلی برای شما نتیجه واضح ندارد. چند روز پشت سر هم تست می زنید و با بی بی چک هاله دار بسیار بسیار کمرنگ مواجه می شوید. آن قدر که نمی توانید مطمئن شوید و از طرفی از هاله دوست داشتنی اش هم نمی توانید بگذرید. می توانید از یک مارک دیگر و برند دیگر استفاده کنید. شاید حساسیت تست کم است و یا به هر دلیلی برای شما جواب نمی دهد. 

گاهی نیز پشت سر هم تست می زنید و اتفاقا تست های مختلفی هم استفاده کرده اید. هر بار هم با بی بی چک مشکوک مواجه شده اید که نمی تواند به شما بگوید باردارید یا خیر. اگر چند روز از پریودتان گذشته است و پریود نشده اید می توانید آزمایش خون تیتر بتا بدهید.

با این که آزمایشم مثبت شده بی بی چک هاله دار میشه و پررنگ نمیشه

این که یک خانم تستی با دو خط بسیار پررنگ می بیند و دیگری یک خط پررنگ و یک کمرنگ تماماً به بدن و هورمون ها بستگی دارد. این که شما بی بی چک هاله دار می بینید حتی با وجودی که از بارداری تان نیز خیلی گذشته است یک موضوع عادی است. اصلاً نباید نگران این موضوع باشید. کیفیت بارداری و موارد دیگر توسط پزشک در سونوگرافی و موارد دیگر بررسی می شود. در ضمن کیفیت بارداری هیچ ارتباطی با این که چه زمانی تست برای شما مثبت می شود و این که خط دومش پررنگ یا کمرنگ است ندارد.

بی بی چک مشکوک | بی بی چک هاله دار
بی بی چک مشکوک | بی بی چک هاله دار

کیست تخمدان دارم. بی بی چک مشکوک شده و هاله انداخته ممکنه به خاطر کیست باشه؟

این یکی از سوالاتی است که ممکن است برای خانم های با تنبلی تخمدان و دارای کیست در یک یا هر دوی تخمدان ها پیش بیاید. کیست هیچ ربطی به هورمون اچ سی جی ندارد و باعث نمی شود که شما بی بی چک هاله دار ببینید. در صورتی که خط سریعا ظاهر شود یعنی بی بی چک مثبت است. اگر هاله خیلی خیلی محو بشد بی بی چک مشکوک است. یعنی در حدی که نتوان رنگ آن را تشخیص داد. کسانی که مشکل کیست دارند ممکن است بی نظمی در پریود داشته باشند. به همین خاطر نمی توانند بدانند چه زمانی باید تست بزنند. ممکن است زود تست زده اید. می توانید تست را دو تا سه روز دیگر مجدد تکرار کنید تا مطمئن شوید.

بی بی چک بعد از قرص دوفامد یا دوفاستون؟

یکی از داروهایی که برای تحریک تخمک گذاری استفاده می شود دوفامد 10 است. این دارو نسخه ایرانی دوفاستون است. استفاده از این قرص هم باعث تخمک گذاری می شود و هم به تقویت تخمک ها کمک می کند. باید گفت که این قرص هیچ تاثیری روی نتیجه بی بی چک ندارد. بی بی چک هاله دار و یا با دو خط پررنگ پس از این دارو به منزله نتیجه مثبت بارداری است. اگر هاله پس از چند روز نیز پررنگ شود می تواند مثبت بودن نتیجه و بارداری را بهتر تایید کند.

بی بی چک هاله دار مشخص اما عدد بتا در آزمایش بالا نمی رود

عدد بتا اچ سی جی با توجه به افزایش عمر بارداری باید هر روز مقدار مشخصی بیشتر شود. این که این عدد در آزمایش خون بیشتر نمی شود باید توسط پزشک زنان مورد بررسی قرار بگیرد. 

بعضیا میگن فلان تست اگه هاله داشته باشه مثبته اما یکی دیگه با هاله هم منفیه این درسته؟

خیر. افرادی که در این باره صحبت کرده اند صرفا تجربه شخصی شان را اعلام کرده اند. ممکن است اشتباه در روند آزمایش و یا آزمایش در زمان اشتباه باعث شده که چنین سخنی بر زبان بیاورند. صرفا بر روی بسته بندی و بروشور محصول را مطالعه کنید تا متوجه شوید چطور آزمایش انجام دهید و چطور آن را بخوانید. بهترین زمان برای انجام آزمایش نیز معمولا بر روی همه تست ها قید شده است.

تست حتی هاله نداره اما نشانه های بارداری دارم

هرگز دنبال کوچک ترین نشانه برای فهمیدن باردای نباشید. بسیاری از خانم هایی که مدام دنبال این علائم بوده اند بارها و بارها ناامید شده اند. تنها و تنها به جواب آزمایش فکر کنید. بسیاری از نشانه هایی که الان می بینید و فکر می کنید از بارداری است را قبلا هم داشته اید اما به آن ها توجه نکرده اید. همچنین بسیاری از این نشانه ها شبیه به علائم قبل از پریود هستند. به همین خاطر نمی توان آن ها را به حاملگی تلقی کرد. پس فقط به جواب تستهای پزشکی و آزمایش ها توجه کنید. تا جواب مثبت از هر کدام از این تستها و آزمایشگاه ها نگرفته اید برای حاملگی خوشحالی نکنید.


8 دیدگاه دربارهٔ «بی بی چک هاله دار و بی بی چک مشکوک و هاله کمرنگ بی بی چک»

  1. منیره سادات

    سلام من 10 روز پیش آی یو آی کردم و امروز تست زدم سریع هاله انداخت. به نظرتون مثبته؟

    1. سلام دوست عزیز به خاطر انجام آی یو آی احتمال بارداری بسیار بالاست. برای اطمینان بیشتر چند روز پس از موعد پریود هم تست بزنید.

  2. ببخشید من دو روز به پریودم مونده و برام هاله انداخته سریع به نظرتون واقعا باردارم؟

    1. سلام احتمالش بالاست اگر سریع هاله انداخته و قابل دید هست. اجازه بدهید از موعدتان چند روزی بگذرد و دوباره تست بدهید. اگر هاله پررنگ تر شد جواب قطعی هست. همچنین پس از اطمینان و تاخیر زیاد در پریود می توانید آزمایش خون تیتر بتا هم بدهید.

  3. سلام ده روز تاخیر داشتم و بی بی چکم بعد از چند ساعت یه هاله داره نمیدونم مال تبخیره یانه. اما سابقه پریود نشدن نداشتم. به نظرتون باردارم؟ اگه باردارم چرا تستم مشخص نکرده

    1. سلام احتمال بارداری هست. بهتره آزمایش خون بدهید. گاهی در اثر پرولاکتین بالا هم ممکن است این اتفاق بیفتد. آزمایش تیتر بتا بدهید که باردار بودن یا نبودن مشخص شود. با پزشک زنان نیز مشورت کنید.

  4. سلام خسته نباشید
    من پریودی نامنظمی دارم
    الانه سه روزه بیبی چک میزنم هاله مثبت میفته
    زمان مناسب هم نزدم همیشه شب بوده ادرار هم غلظت مناسبی نداشته بنظرتون بارداریه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا